با موافقت شورای شهر بندرعباس؛

شهرداری گشت خودرویی برای ثبت تخلفات ترافیکی راه‌اندازی می‌کند



شهرداری بندرعباس مجوز خرید دو دستگاه خودرو 206 سفیدرنگ جهت اجرای طرح گشت سامانه‌های متحرک خودروی ثبت تخلفات ساکن در معابر شهری و ترافیکی را اخذ کرد. در صد و دهمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس با خرید دو دستگاه خودرو 206 سفیدرنگ جهت اجرای طرح گشت سامانه‌های متحرک خودروی ثبت تخلفات ساکن در معابر شهری و ترافیکی موافقت شد.پ
 
  
به گزارش صبح ساحل، «یعقوب دبیری نژاد»، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر بندرعباس در این رابطه گفت: معاونت حمل‌ونقل شهرداری بندرعباس برای بحث خرید خودرو ردیف بودجه دارد و اصلاً نیازی به موافقت شورا نبوده اما برای اطمینان در صحن مطرح‌شده است.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که این اقدام برای شهرداری عایدی و درآمدی ندارد، اظهار کرد:«شهرداری یک‌نهاد خدمت‌رسان است و اکثر خدمات آن بدون عایدی است. لازم به ذکر است که خدمات شهرداری برای شهروندانی است که قانون را رعایت می‌کنند‌».
«احمد کناری نژاد»، عضو شورا  در این رابطه اظهار کرد:«توصیه ما این است که گشت مذکور در ساعات پیک در بلوارهایی چون «سید جمال‌الدین اسدآبادی»، «مصطفی خمینی» و «بلوار طالقانی» قرار نگیرد و جاهایی نرود که فشار مضاعفی به مردم بیاورد». «اسماعیل رئیسی» عضو شورای شهر بندرعباس به‌عنوان مخالف این موضوع گفت: «این مصوبه بار مالی میلیاردی روی دوش مردم بندرعباس دارد. چه کسی تعهد می‌دهد با این دو دستگاه خودرو ده تا ۲۰ درصد ترافیک شهر بندرعباس کنترل می‌شود؟ دو دستگاه خودرو می‌گیریم که روزانه مردم را جریمه کنند؟ این اصلاً درست نیست. با این اقدام که دو دستگاه خودرو برای کمک به راهنمایی و رانندگی استان خریداری کنیم، موافقم اما این موضوع برای شهرداری، کارشناسی نشده است. اگر این دو خودرو میلیاردها تومان جریمه کنند هیچ عایدی برای شهر ندارد؛ کاش حداقل جرائم به شهرداری اختصاص می‌یافت تا با آن پارکینگ ایجاد کنیم».
«عبدالحسین ارجمند»، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت:«بحث روان‌سازی ترافیک جز وظایف اصلی ما است و باید آن را انجام دهیم. لازم است با تخلفاتی چون پارک دوبل در سطح شهر برخورد جدی شود».
وی اضافه کرد:«طبق قانون، شهرداری باید از این جرائم منتفع شود. گرچه در حال حاضر این اتفاق نمی‌افتد اما کارهایی در حال انجام است. ما به‌صورت آزمایشی دو خودرو در سطح شهر قراردادیم و در بحث روان‌سازی ترافیک تأثیرگذار بود». 
 اخذ دو دستگاه کولر از دست‌فروشان!
«احمد کناری نژاد»، عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه طی تذکری با انتقاد از عملکرد سازمان میادین و سازمان‌دهی مشاغل شهرداری گفت: این سازمان باید جز واحدهایی درآمدزا باشد اما متأسفانه عملکرد سازمان تاکنون در این راستا نبوده و به نظر می‌رسد این سازمان تعطیل است.وی بابیان اینکه کسبه نیز از عملکرد سازمان میادین گلایه دارند، افزود: از شهردار خواهش می‌کنم دغدغه‌های مردم را به‌صورت جدی پیگیری کنند. کشتارگاه صنعتی بلاتکلیف مانده است. 
قرار بر این بود که برای بازارچه 22 بهمن سرمایه‌گذار بیاورند اما هیچ اقدامی نشده است.عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه مدیران سازمان میادین در مدیریت کوچک‌ترین موضوعات هم ناکام بوده‌اند، اظهار کرد: بخش اعظم فضای سبز سازمان میادین خشک‌شده است. صنوف مزاحم، وضعیت تأسیسات بازار ماهی‌فروشان بندرعباس و ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر بلاتکلیف مانده است.کناری نژاد عنوان کرد: طبق مصوبه شورا، شهرداری برای تنظیم بار دست‌فروشان باید مبلغ 20 هزار تومان اخذ کند. دوستان به تشخیص خودشان این مبلغ را کم تلقی کردند و از برخی دست‌فروشان میدان تره‌بار دو دستگاه کولر گرفته‌اند.
 شورا ناظر است اگر مصوب کردیم تعرفه 20 هزار تومان است نباید چنین اتفاق‌هایی بیفتد.عضو شورای شهر بندرعباس در پایان گفت: شهردار بندرعباس نسبت به عملکرد سازمان میادین پاسخگو باشد. این عملکرد قابل‌قبول نیست.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها