نخودی قهرمان تورنمنت کرواسی شد/ شکست سنگین شیخ اعظمی مقابل آمریکا



محمد نخودی با شکست نایب قهرمان جهان به مدال طلای وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ کرواسی دست یافت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا،‌ در ادامه رقابت‌های روز پایانی تورنمنت کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب پایتخت کرواسی، محمد نخودی، دارنده دو مدال نقره و یک برنز جهان در دیدار فینال مقابل اوتاندی کنچادزه دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

نخودی پیش از این در رقابت های مقدماتی این وزن که به علت حضور ۶ کشتی‌گیر به صورت دوره‌ای برگزار شد، در مبارزه نخست برابر جوزف لاوالی از آمریکا ۷ بر ۳ به برتری رسید. نخودی در دور دوم در یک مبارزه حساس که حکم دیدار انتخابی برای رسیدن به تیم ملی را داشت، مقابل عبدالله شیخ اعظمی قهرمان مسابقات کشوری با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی نیز مقابل ایوان ویک از آمریکا به سختی و با نتیجه ۶ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.
اما عبدالله شیخ اعظمی دیگر نماینده ایران در این وزن در دیدار رده بندی مقابل ایوان ویک از آمریکا در حالیکه ۱۵ بر ۴ عقب بود، ضربه فنی شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. کشتی گیر آمریکایی در این مبارزه بارها به پای شیخ اعظمی رسید و موفق به گرفتن امتیاز شد.
شیخ اعظمی پیش از این در مبارزه نخست مقابل محمد نخودی ۴ بر یک شکست خورد، سپس مقابل لاورنس آمریکایی در حالیکه ۶ بر صفر عقب بود با بازگشت بی نظیر خود ۹ امتیاز گرفت و در نهایت با برتری ۹ بر ۶ راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی مقابل آوتاندی کنچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
در ادامه این رقابت ها تا دقایقی دیگر امیرعلی آذرپیرا در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم در دیداری سخت به مصاف کایل اسنایدر دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا می رود و کامران قاسمپور که با شکست مقابل اسنایدر به رده بندی رفته است، نیز برای کسب مدال برنز برابر ارهان یالاچی از ترکیه مبارزه می‌کند.
همچنین در فینال حساس سنگین وزن نیز که حکم انتخابی تیم ملی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک را دارد، امیرحسین زارع برابر امیررضا معصومی به میدان خواهد رفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها