طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی در بشاگرد هرمزگان اجرا شد



رییس کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضایی به صورت رایگان در شهرستان بشاگرد خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز جمعه در خصوص اجرای این طرح افزود: طی روزهای اخیر طرح خدمات الکترونیک قضایی جهادی به صورت رایگان در بخش گافر و پارامون و روستای گازون بز از توابع بشاگرد اجرا شد و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، اجرای این طرح در دیگر روستاهای این شهرستان نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین هدف از اجرای این طرح را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم دسترسی آسان مردم به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار به خدمات قضایی عنوان کرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه طرح مذکور در قالب دفاتر سیار اجرا می شود، اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح که با مشارکت کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان برگزار می شود، تسهیل دسترسی مردم به خدمات دستگاه قضایی است و بر این اساس، تمامی خدماتی که در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می‌شود در اختیار هموطنان در مناطق محروم قرار می‌گیرد.

قهرمانی با اشاره به اینکه در این طرح، توجه به مردم مناطق محروم و نیازهای قضایی آنان در اولویت قرار دارد، یادآور شد: ارائه خدمات در این طرح جهادی به صورت مقطعی نخواهد بود و به صورت متوالی ادامه می‌یابد و تمام مناطق محروم استان هرمزگان را در بر می‌گیرد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: توجه به مناطق کمتر توسعه یافته از اولویت‌های دستگاه قضایی استان در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه است و با همین هدف ارائه خدمات قضایی الکترونیک به صورت رایگان در این مناطق ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۰ در نهمین نشست ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی که به منظور بررسی راهکارهای «ارتقای عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی» برگزار شد، با صدور دستورات ویژه ای برای ارتقا و ارزان شدن خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد «تا جایی که ممکن است باید هزینه‌های مردم برای خدمات قضایی کاهش یابد و این خدمات با ارزان‌ترین نرخ ممکن ارائه شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها