بیشترین افزایش قیمت ایرلاین‌ها در مسیر هرمزگان است

گران‌فروشی بدون مجوز



در روزهای گذشته شاهد افزایش بیش از 60 درصدی نرخ‌های فروش بلیت در برخی از ایرلاین‌ها بودیم به‌طوری‌که قیمت بلیت از مقصد بندرعباس به تهران از یک‌میلیون و 600 هزار تومان به دو میلیون و 300 هزار تومان تا دو میلیون و 700 هزار تومان رسیده است که انتقادات بسیاری را در پی داشت.
در همین خصوص روز گذشته جلسه‌ای به‌منظور تخلف برخی از ایرلاین‌ها در تهران برگزار شد و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از اعلام‌جرم علیه ۹ شرکت متخلف هواپیمایی بخش خصوصی به دلیل گران‌فروشی بلیت خبر داد.
 تحریریه صبح ساحل در این‌خصوص گفت‌وگویی با یک مقام مسئول داشت که اعلام کرد: «در جلسه روز گذشته تصمیمات کلی در خصوص تخلف ایرلاین‌ها اتخاذ شد و پرونده‌هایی برای ایرلاین‌های متخلف در تهران تشکیل‌شده و در حال رسیدگی است».این مقام مسئول گفت: «در حال حاضر ما هیچ شکایتی از شرکت‌های هواپیمایی در استان هرمزگان نداشته و ایرلاینی در خصوص گرانی نرخ بلیت‌ها محکوم نشده است. افرادی که نسبت به این موضوع شکایتی دارند می‌توانند از طریق مراجع مربوطه اعتراض خود را عنوان کنند تا موردبررسی قرار گیرد».
 

هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشد

 21 دی‌ماه گذشته مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی اعلام‌کرد: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.
"حسین مذنب " در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:‌ برخلاف اخبار منتشرشده در چند روز اخیر، هیچ مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده و مرجع قیمت‌گذاری فقط شورای عالی هواپیمایی است. وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظف به اعمال قیمت مصوب خردادماه سال جاری هستند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی انجام خواهد شد. بر این اساس، از شنبه 23 دی ماه سازمان تعزیرات حکومتی به جریمه شرکت‌های متخلف خواهد پرداخت.
 

مردم توان خرید بلیت هواپیما را ندارند

رحمت‌الله فیروزی‌پوربادی رئیس کمیته حمل‌ونقل هوایی مجلس و عضو کمیسیون عمران در خصوص این گرانی‌ها گفت: مردم توان خرید بلیت هواپیما با همین قیمت‌های موجود را هم ندارند و قیمت‌گذاری‌ها باید به‌طور معقول و با توجه به شرایط انجام شود.
او افزود: باید شرایط شرکت‌های هواپیمایی را هم در نظر گرفت و مدیران ایرلاین‌ها می‌گویند این نرخ بلیت، افزایش نرخ ارز، افزایش سایر هزینه‌ها و… را پوشش نمی‌دهد. درنهایت متولی دولت است و دولت می‌تواند با اقداماتی هزینه تمام‌شده بلیت برای مردم را کاهش دهد و بخشی از افزایش هزینه‌ها را به ایرلاین‌ها منتقل نکند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها