معضل تردد موتورسواران در پیاده‌روهای بندرعباس؛

نصب مانع جدید در ورودی تونل نور ساحل


نویسنده: سامیه طهورنیان

در روزهای گذشته انتقاد به نصب مانع جدید در پیاده‌رو ساحلی بندرعباس افزایش یافت. مردم مانع جدید را مشکل جدید برای افراد ویلچری و کالسکه دانستند. این مانع روز گذشته، اصلاح و مانع بلندتر و استانداردی، جایگزین آن شد.

در این راستا صبح ساحل موضوع را از طریق مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ بندرعباس پیگیری کرد. «ژاله شایان فر»، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه سه بندرعباس اظهار داشت: تردد غیرقانونی موتورسواران درون تونل و سلب آسایش از شهروندان، باعث شد که سریعاً مانعی در ورودی‌های آن نصب شود که روز گذشته، مانع مخصوص افراد دارای ویلچر و با ارتفاع بیشتر به ورودی اضافه شد.

 

شایان فر افزود: این مانع جدید استاندارد است و می‌تواند تا حدودی از ورود موتورسواران و دوچرخه‌سواران جلوگیری کند و شهروندان به همراه کودکشان به‌راحتی درون تونل تردد کنند.

 

شایان فر ادامه داد: در اکثر پیاده‌روها موانعی وجود دارد؛ اما متأسفانه موتورسواران به‌آسانی از آن‌ها عبور می‌کنند و این موانع در برخی موانع تنها سد راه عابران پیاده‌اند که امیدواریم این نوع جدید بتواند جلوی ورود متخلفان را بگیرد.

 

گفتنی است که تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها ازجمله مسائلی است که آرامش خانواده‌ها را بر هم می‌زند و شهروندان از حضور آن‌ها داخل محوطه پارک‌ها شکایت دارند.

فرهنگ‌سازی و برخورد قانونی لازم از اقدامات اولیه و مهم است. باید برای راکبان موتورسیکلت این فرهنگ نهادینه شود که پارک‌ها و بوستان‌های شهر محلی برای استراحت و گذران اوقات فراغت شهروندان است و نباید به مکانی برای جولان موتورسواران تبدیل شود و ورود آن‌ها به پارک‌ها مطلقاً ممنوع است.

  معضل تردد موتورسواران در پیاده‌روهای بندرعباس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها