شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف ابلاغ شد



معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شیوه‌نامه بهداشتی برگزاری مراسم اعتکاف سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.

به گزارش صبح ساحل از وبدا، در این شیوه نامه توصیه شده، مراسم اعتکاف در مساجدی که دارای امکانات و شرایط بهداشتی مناسبی هستند برگزار شود و افرادی که دارای علائم بیماری تنفسی هستند در مراسم و اجتماعات شرکت نکنند یا ضمن رعایت فاصله از ماسک استفاده شود.

همچنین در این شیوه نامه تاکید شده است: از بسته‌بندی و توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف نامناسب و پلاستیکی و فومی جلوگیری شود. توزیع غذا در کوتاه‌ترین زمان پس از طبخ و به شکل گرم و بسته‌بندی بهداشتی یک نفره صورت پذیرد و از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیطی به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) و نیز از نوشیدن چای و مایعات داغ در لیوان‌های یکبار مصرف شفاف خودداری شود.

اعتکاف عملی مستحب است که فرد به مدت حداقل سه روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. اعتکاف از سنت‌های پیامبر (ص) بوده و انجام دادن آن شرایط خاصی دارد. مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند و به باور مسلمانان، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است.

برای مشاهده متن کامل شیو نامه اعتکاف اینجا را کلیک کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها