ایرلاین‌ها:

پروازها نه تنها گران‌تر نشده بلکه نرخ‌ها ارزان تر عرضه شده است



مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به رئیس سازمان هواپیمایی مدعی شدند پلمب دفتر دو ایرلاین در فرودگاه مهرآباد مغرضانه و با انگیزه شخصی صورت گرفته است.

  

به گزارش صبح ساحل،  متن نامه مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی خطاب به محمد محمدی‌بخش به شرح زیر است؛

شرکت های هواپیمایی در تبعیت از دستور جنابعالی در آذر ماه 1400 حدود 15 درصد نرخ های خود را کاهش دادند. در سال 1401 باتوجه به افزایش تورم، نرخ ارز و هزینه‌های خرید قطعات و تعرفه گمرکی و حقوق نیروی انسانی، شورای‌عالی هواپیمایی با افزایش 30 درصدی نرخ بلیط موافقت کرد که علیرغم پیگیری های صورت گرفته افزایش مذکور ابلاغ نشد.

در سال جاری نیز با چند برابر شدن هزینه ها نسبت به دو سال گذشته با 29 درصد افزایش نرخ (که با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض کمتر از 18 درصد می‌شود) موافقت شد که آن هم با مخالفت وزارت راه و شهرسازی در نحوه اجرا کمکی به بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ها نداشته است. لذا شرکت‌ها به‌دلیل افزایش زمین‌گیری هواپیماها و کاهش دسترسی مردم به هواپیما و برای برون رفت از وضعیت بحرانی و پیگیری بر اجرای قانون شکایتی را بر علیه ستاد تنظیم بازار در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح کردند که هیئت مذکور با حضور بیش از یکصد قاضی معزز و دانشمند با ابلاغ دادنامه شماره 14023139002458978 مورخ 21/09/1402 بر لازم الاجرا بودن ماده 161 قانون برنامه پنجم و ماده 53 برنامه ششم توسعه صحه گذاشته و نرخ بلیط هواپیما را تابع عرضه و تقاضا اعلام کرد.

شرکت های هواپیمایی برای خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت بهتر به مردم عزیز از هیچگونه تلاشی فروگذار نکرده و در مدت اجرا رأی دیوان شاهد آثار مثبت رأی مذکور بشرح ذیل بودیم؛

1- بلیت تمام پروازها در پلتفرم های فروش بلیط و دفاتر خدمات مسافرتی دسترس بوده و اصطلاحاً بلیت نایاب نشده است.

2- نرخ اکثر پروازها نه تنها گران تر نشده بلکه نرخ ها ارزان تر و متنوع تر عرضه شده است.

3- سفارش و پارتی بازی برای تهیه بلیت از سوی اشخاص و دفاتر مسئولان به حداقل ممکن رسیده است.

لیکن در شرایطی که بازار توزیع بلیت در آرامش قرار دارد بازرسی وزارت راه و شهرسازی با همراهی رئیس محترم شعبه چهارم ملی تعزیرات حکومتی مبادرت به پلمب دفاتر شرکت های هواپیمایی پارس و زاگرس کرده که این همه التهاب آفرینی و ایجاد تنش در صنعت هواپیمایی کشور تاکنون سابقه نداشته است.

لذا اینجانبان با تاکید بر تبعیت کامل از دستورات حرفه‌ای و قانونی آن سازمان محترم به‌عنوان متولی صنعت حمل و نقل هوایی کشور اعلام می داریم دخالت های غیر قانونی و غیرکارشناسی دستگاه های خارج از صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور ایمنی پروازها را با مخاطره جدی مواجه خواهد ساخت و با عنایت به این‌که شرکت های هواپیمائی زاگرس و پارس در تبعیت از رأی دیوان عدالت اداری هیچگونه اقدام خلاف قانون مرتکب نشده اند پلمب دفاتر فروش شرکت های مذکور را (به‌دلیل عدم ابلاغ توقف رأی دیوان به خواهان دعوی) غیر قانونی  می‌دانیم.

لذا از جنابعالی به‌عنوان متولی صنعت حمل‌ونقل هوایی انتظار داریم از دخالت‌های غیرکارشناسی بازرسی وزارت راه و شهرسازی که بنظر می‌رسد مغرضانه و با انگیزه‌های شخصی در این صنعت صورت می‌گیرد، جلوگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها