سی و دومین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر و فضای سبز کلان شهرها:

نیاز به افزایش سالانه ۶۰ هکتار فضای سبز به شهر بندرعباس


نویسنده: سامیه طهورنیان

صبح امروز، سی و دومین نشست کمیته تخصصی سیما و منظر و فضای سبز کلان شهرهای در بندرعباس با حضور مدیران عامل سازمان‌های سیما، منظر و فضای سبز شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با حضور برخی از مسئولین سازمان شهرداری‌ها، شهردار بندرعباس، رئیس سازمان‌های سیما و منظر و فضای سبز شهرداری‌ بندرعباس و جمعی از مدیران شهری بندرعباس، در هتل آتیلار بندرعباس برگزار شد.
  
    

به گزارش صبح ساحل، شهرام آرمان، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این نشست گفت: افزایش فضای سبز و تفرجگاه برای مردم همیشه در اولویت مدیران شهری بندرعباس بوده و با هماهنگی استانداری امسال  تغییر کاربری در حوزه فضای سبزی نداشته ایم‌.
آرمان افزود: افزایش مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مهم‌ترین عامل انتخاب درختان بومی در فضای سبز شهر است.
وی خاطر نشان کرد: افزایش تنوع زیستی و جمعیت پرندگان نیز با کاشت درختان بومی و مثمر موضوعی است که کمتر به آن توجه می‌شود.
آرمان تاکید کرد: در سال‌های اخیر بهره‌گیری از اصول و فنون علمی و استفاده از تخصص در حوزه فضای سبز افزایش یافته است.
آرمان به سرانه استاندارد فضای سبز در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری بندرعباس؛ اگر سالانه ۶۰ هکتار به فضای سبز شهر اضافه کنیم، سرانه را سالانه یک متر افزوده ایم که امیدواریم با طرح های پیش بینی شده به این نقطه برسیم که امسال با همت تمام بخش های شهرداری بندرعباس، توانستیم ۴۲ هکتار فضای سبز را به بندرعباس اضافه کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس نیز ادامه داد: امسال ۵۰۰ هکتار به سرانه فضای سبز در بندرعباس افزوده می‌شود که تا دو سال آینده به ۵۶۰ هکتار افزایش خواهد یافت و  مقرر شده دستگاه تصفیه آب فاضلاب نصب تا مشکلات کم آبی فضای سبز حل شود.


گفتنی است که هدف از این نشست، تدوین وظایف و مسئولیت کارگروه‌های کمیته سیما، منظر و فضای سبز مجمع کلان‌شهرهای کشور، تبادل‌نظر در خصوص قوانین حوزه فضای سبز و زیباسازی و قراردادهای جامع نگهداری فضای سبز، ارائه تجارب و گزارش اقدامات و برنامه ها عنوان شد.

منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها