عربستان سعودی برنامه راهبردی روشنی برای بالا بردن سطح آموزش در این کشور دارد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
سازمان آموزشی، فرهنگی و علمی اتحادیه عرب که با نام ALECSO نیز شناخته می‌شود روز جمعه در مقر این سازمان در تونس جلسه‌ای درباره مشارکت اعراب در ارزیابی‌های بین‌المللی برگزار کرد. در این جلسه تلاش‌های ALECSO برای ارتقای تحول دیجیتال و ایجاد ظرفیت در موسسات آموزشی عربی مورد بحث قرار گرفت. در روز بعد از نشست عالی سران شوراهای آموزشی عربی شرکت کنندگان ترتیب الفبای مصوب اتحادیه عرب را بررسی کردند.
دکتر حسن بن محسن خرمی، معاون آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش، که همچنین رئیس هیئت سعودی شرکت کننده در این نشست است در بیانیه ای گفت: پادشاهی سعودی یک برنامه راهبردی واضح و یکپارچه برای بالابردن سطح آموزش منطبق با دستورالعمل‌های ملی استراتژیک و دستورات رهبران کشور آماده کرده و در اجرای چشم انداز پادشاهی ۲۰۳۰ این برنامه را عملی خواهد کرد.خرمی همچنین خاطرنشان کرد:عربستان سعودی از نظر کیفیت و ارزیابی آموزشی شاخص‌های رقابت جهانی پیشرفت چشمگیری داشته است. اگرچه میانگین همه کشورهای OECD در آزمون‌های PISA 2022 کاهش یافته است، پادشاهی سعودی به لطف تلاش‌های متمایز و برنامه‌های کاملاً تعریف شده توسط معلمان و مدیران عالی مدارس و دیگر مسئولین پیشرفت قابل توجهی در رتبه‌های علوم تجربی و ریاضیات داشته است.این نشست روز پنجشنبه با حضور محمدعلی بوغدیری وزیر آموزش و پرورش تونس و بسیاری از کارشناسان، دانشگاهیان و متخصصان آموزشی کشورهای عربی در تونس آغاز شد. موضوعات مورد بحث در این نشست شامل اصلاح نظام آموزشی در جهان عرب و همچنین تشخیص چالش‌ها و پیش‌بینی آینده در رابطه با این بخش بود. 
 
     
وزرای عربستان سعودی در داووس با رئیس بانک جهانی درباره توسعه اقتصادی گفتگو کردند
 نگاهی به عرب نیوز
محمد الجدان وزیر دارایی عربستان و فیصل علی ابراهیم وزیر اقتصاد و برنامه ریزی، روز جمعه با آجی بانگا رئیس بانک جهانی در حاشیه مجمع جهانی اقتصادی ۲۰۲۵ در شهرِ داووسِ سوئیس گفت و گو کردند. آن‌ها در بابِ نقشی که عربستان سعودی در توسعه اقتصادی فراگیر از طریق همکاری با بانک‌های توسعه چند جانبه ایفا می‌کند گفت و گو کردند.علی ابراهیم همچنین با میکائیل جباروف همتای خود از آذربایجان دیدار کرد تا راه‌های جدید همکاری در زمینه انرژی و معدن و سایر صنایع را بررسی کند. و با وزیر امور اجتماعی و کار هلند، کارین ون جنیپ، در مورد همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای‌شان صحبت کرد.
  
معاون وزیر خارجه عربستان در اجلاس سران IGAD و NAM در اوگاندا شرکت می کند
 نگاهی به عرب نیوز
به نمایندگی از فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر امور خارجه عربستان، ولید الخریجی، معاون وزیر امور خارجه، روز جمعه در اجلاس سران توسعه بین دولتی در اوگاندا شرکت کرد. الخریجی در سخنرانی خود تعهد قاطع پادشاهی را برای حمایت و تقویت روابط عربستان و آفریقا، تحکیم ارتباطات با کشورهای آفریقایی و کشورهای عضو IGAD اعلام کرد. وی بر تمایل عربستان سعودی برای حفظ وحدت سومالی و سودان و تضمین حفظ سرزمین‌های آن‌ها تاکید کرد. این تعهد به حفظ امنیت و ثبات و تقویت یکپارچگی میان کشورهای منطقه کمک می کند. الخریجی همچنین به نمایندگی از ملک سلمان در افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش غیرمتعهدها شرکت کرد.
اجلاس سران جنبش عدم تعهدها در راستای یافتن راه حل‌های موثر برای چالش‌های عمده سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان و همکاری‌های چندجانبه برای تقویت صلح و امنیت بین المللی را مورد بحث قرار خواهد داد. عبدالعزیز الواصل نماینده دائم پادشاهی در سازمان ملل در نیویورک و جمال المدنی سفیر عربستان در اوگاندا نیز در این دیدار شرکت کردند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها