غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در اعتکاف موجه است



مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی آموزش‌وپرورش گفت: غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف موجه تلقی می‌شود.

      
به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی درباره اعتکاف دانش‌آموزی امسال اظهار داشت: تقویت و توسعه معنویت و اخلاق اسلامی در بین دانش‌آموزان، آشنا کردن دانش‌آموزان با مباحث و معارف اسلامی و تقویت ارتباط و همدلی بین آنان را از مهم‌ترین اهداف این برنامه معنوی است.
وی افزود: برای دستیابی به این اهداف و اجرای مناسب این مراسم معنوی، با تاکید بر مشارکت فعال دانش‌آموزان و فرهنگیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها، شیوه‌نامه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده است. اعتکاف امسال به صورت اردویی یعنی با اخذ مجوز از شورای مدرسه برای شرکت اکثر دانش‌آموزان، تشکلی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی، متمرکز توسط ادارات آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی می‌شود.
مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با تاکید بر اینکه غیبت دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم اعتکاف موجه تلقی می‌شود به اقدامات اجرائی قبل از برگزاری مراسم اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد اجرائی برگزاری مراسم اعتکاف، مجوز برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، انتخاب مکان‌های اعتکاف دانش‌آموزی و برنامه‌ریزی به ازای هر 15 نفر دانش‌آموز با به‌کارگیری یک مربی، از جمله اقدامات مورد توجه خواهد بود.
به گفته وی، در سال گذشته بیش از 200هزار دانش‌آموزی در اعتکاف شرکت داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال این عدد به 500هزار نفر در سراسر کشور برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها