مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان خبر داد:

هرمزگان، میزبان هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌الملل



مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان از میزبانی هرمزگان در هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌الملل خبر داد و گفت: «این مسابقات از روز 5 الی 11 بهمن‌ماه با حضور شرکت‌کنندگان از 16 استان و کشورهای عراق و افغانستان در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان بندرعباس برگزار می‌شود».

به گزارش صبح ساحل، «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان از میزبانی هرمزگان در هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌الملل خبر داد و گفت: « مسابقات دوره دختران از عصر پنجم بهمن‌ماه پذیرش آغاز خواهد شد. روز ششم بهمن‌ماه نیز این مسابقات با حضور داورهای کشوری و بین‌المللی آغاز و درنهایت، صبح روز هفتم بهمن‌ماه اختتامیه دوره دختران برگزار می‌شود».

قویدل بابیان اینکه دوره پسران از عصر هفتم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: «اختتامیه افتتاحیه مسابقات پسران در بعدازظهر روز نهم بهمن‌ماه برگزار می‌شود. از طرفی، آغاز مسابقات در روز دهم بهمن‌ماه است و یازدهم بهمن‌ماه اختتامیه این دوره از مسابقات را خواهیم داشت. همچنین در حال رایزنی هستیم که آیین اختتامیه دوره پسران را با حضور رئیس‌جمهور محترم و وزیر آموزش‌وپرورش برگزار کنیم».

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی گفت: این دوره از مسابقات ویژه قرآن آموزان مراکز دارالقرآن کریم وزارت آموزش و پرورش است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان این مسابقه از 16 استان کشور هستند، اضافه کرد: « هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌الملل به‌طور قطعی نیز میزبان کشورهای جبهه مقاومت؛ «عراق» و «افغانستان» است اما در حال رایزنی هستیم که بتوانیم کشورهایی مانند سوریه و لبنان را هم در این دوره از مسابقات شرکت دهیم».

قویدل با اشاره به اینکه امسال، اولین سالی است که این مسابقات به‌صورت بین‌المللی است و کشورهای جبهه مقاومت در آن حضور دارند، افزود: « در سنوات گذشته این مسابقات در مرحله کشوری بود یعنی فقط دانش آموزان کشور حضور داشتند اما امسال در سطح بین‌المللی با میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد».

وی محل برگزاری آزمون را پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد و گفت: «در تلاش هستیم که افتتاحیه مسابقات را بر روی یکی از ناوهای سپاه پاسداران برگزار کنیم که اقتدار کشور را به تصویر بکشیم».

به گفته قویدل، از هر استان یک گروه دختر و یک گروه پسر در مجموع ۶۴ گروه به مرحله مقدماتی کشور راه پیدا کردند. 

قویدل اضافه کرد: «پس از برگزاری مرحله مقدماتی، ۱۷ گروه پسر و ۱۶ گروه دختر در مرحله نهایی که در هرمزگان برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت». 

وی گفت:« برای بخش بین المللی مسابقات نیز دعوت نامه‌ای ارسال شده که پس از نهایی شدن گروه ها، اعلام می‌شود». 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز اضافه کرد: این سرود در این مسابقات به نیابت از دانش آموزان سراسر کشور به جبهه مقاومت تقدیم می‌شود امسال گروه‌های پسران و دختران در چند مکان جمع خوانی این سرود را اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان بیان کرد: « مسابقات این دوره به‌صورت همخوانی است یعنی گروه‌های ۵ تا ۷ نفره شرکت می‌کنند. همچنین گروه دختران و پسران از دارالقرآن‌های استان هرمزگان به این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که امیدواریم بتوانند رتبه خوبی را در این مسابقات کسب کنند».

قویدل در ادامه به تولید نغمه طوفان الاقصی برای نخستین بار توسط اداره کل قرآن، عترت و نماز اشاره کرد و گفت: «امسال برای اولین بار شعری به دو زبان فارسی و عربی تولید کرده‌ایم که با نام طوفان الاقصی آماده شده است». 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها