بخشدار بخش مرکزی شهرستان بستک برنامه‌های دهه فجر را تشریح کرد؛

افتتاح پل روستای گودگز مهم‌ترین خدمت دولت سیزدهم



ماشاالله خنجی بخشدار بخش مرکزی شهرستان بستک در گفتگوی اختصاصی با ویژه‌نامه صبح‌ساحل بستک ضمن اشاره به اعم فعالیت‌های بخشداری بخش مرکزی گفت: بخش مرکزی با جمعیتی حدود 28 هزار و 350 نفر و عرض جغرافیایی و مکانی که ازمحدوده دهستان دهتل تا روستای تهر و از محدوده فتویه تا نخل خین  و از دهنگ تا آلی کندی را در بر می‌گیرد،  بزرگترین بخش شهرستان بستک  می‌باشد .
او افزود: از تاریخ 25 اردیبهشت ماه سال گذشته که بنده به عنوان بخشدار به این مجموعه وارد شدم و متصدی امور در بخش مرکزی هستم؛ برنامه‌ها و آیتم‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و  ایجاد اشتغال اجرا کرده‌ایم، همچنین برنامه هایی نیز برای سال‌های آینده در دستور کار داریم.
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی وحضورش در جمع مردم، سرکشی از روستاها، دیدار با شوراها و دهیاری‌ها اذعان داشت: با حضور در بین مردم و بررسی مشکلات آنان از نزدیک کمک کرد تا بتوانیم معضلات موجود در سطح روستاها را بهتر حل کنیم، همچنین با برگزاری جلساتی که با نمایندگان مردم در حوزه جوانان، ورزش و بانوان داشتیم تا حدودی توانستیم مشکلات در این زمینه ها را کمتر کنیم.
در حوزه ورزش و جوانان جهت اعتلای فرهنگ ورزش و تشویق جوانان به حضور در میدان‌های ورزشی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است جوانان را درگیر ناملایمات کند اقدام به ساخت زمین چمن مصنوعی برای بازی های جوانان  در همه روستاها کردیم، درحال حاضر سی روستای بخش مرکزی دارای زمین چمن مصنوعی است که جوانان به جای هدر دادن وقت خود، بتوانند به عنوان یک جوان ورزشکار در این زمین ها فعالیت ورزشی داشته باشند.
همچنین در زمینه اشتغال‌زایی  بانوان برای اینکه بتوانند هنرهای خود را ارائه دهند و محصولات سنتی و تولیدی خود رابه دست همگان برسانند و از این راه کسب درآمد کنند، برنامه‌ای تحت عنوان برگزاری جشنواره‌های هفتگی در روستاهای مختلف طرح‌ریزی کردیم که تا حدود زیادی این طرح موفقیت آمیز بوده و بانوان زیادی از این راه به کسب درآمد وخودکفایی رسیده‌اند واین خود تشویقی برای ورود بیشتر بانوان به عرصه کار و فعالیت اجتماعی  است.
خنجی همچنین  اظهار داشت: درحوزه راه برای جلوگیری از حوادث های جاده ای و تسهیل در امور تردد و رفت و آمد خودروها در جاده‌های بین شهری برنامه‌های متعددی را در دست اجرا داریم که بیشتر آن‌ها به پایان رسیده و پروژه‌هایی نیز برای سال آینده در دستور کار داریم. وی افزود: پل گود گز با مبلغ 40 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی از جمله پروژه های مهم راه‌سازی است که کار ساخت آن به پایان رسیده و همزمان با رویداد دهه فجر افتتاح می شود‌.
درحال حاضر این پل به  بهره‌رداری رسیده و برای عبور و مرور از آن استفاده می‌شود.
همچنین جاده تنگ بستک تا فتویه دو بانده شده و با سفر ریاست‌جمهوری به استان افتتاح خواهد شد. همچنین قسمت‌های حادثه‌خیز مانند جاده تنگ بستک تا چابنارد بهسازی شده، همچنین جاده بستک تا دانشگاه آزاد که از قسمت‌های حادثه‌ساز بود نیز دوبانده می شود که عملیات زیرسازی آن انجام شده و در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد که امیدواریم در این قسمت‌ها حوادث کاهش پیداکند.
او همچنین اضافه کرد: پل پیچی دهنگ که یکی از قسمت‌های حادثه‌ساز است به طول سه کیلومتر به طرف چابنارد جزو پروژه‌هایی است که کار مناقصه آن به اتمام رسیده و  پیمانکار آن مشخص شده وبا حضور استاندار کلنگ زنی  آن انجام شده و به زودی کار بهسازی شروع می شود.همچنین راه انجیردان به بندرعباس نیز در آینده به بهره‌برداری می رسد که زیرساخت‌های آن را خیرین و مردم انجام می‌دهند و آسفالت‌کشی آن از اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد که با اتمام این پروژه فاصله زمانی تا  بندرعباس حدود یک ساعت کمتر خواهد شد.
او گفت: از دیگر برنامه‌هایی که در حوزه راه‌سازی برای سال آینده در دستور کار داریم دوبانده سازی جاده فتویه تا پاسخند می باشد. مسیر جاده ای چابنارد تا دهتل نیز جزو برنامه آینده است که اعتبارات دولتی به آن اختصاص داده شده وایمن سازی و روکشی آن انجام خواهد شد.بخشدار بخش مرکزی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان  در همه روستاهایی که به حد نصاب جمعیتی برای دارابودن خانه بهداشت رسیده‌اند، خانه بهداشت ساخته شده و نیروی کار بهورز دارند. 
همچنین با اختصاص شش میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی قرار است خانه بهداشت روستاهای مردنو، انجیردان، بست قلات، چادسدان تعمیر و مرمت شوند. همچنین برنامه راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی برای منطقه گوده در دستور کار داریم که در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.
وی افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با احداث چاه در کنار رودخانه  و نصب دو دستگاه آب شیرین‌کن با مخزن 150 هزار لیتر (جمعا 300 هزار لیتر )طرح آبرسانی به روستاهای چابنارد تا دهتل و دهنگ تا تدرویه جزو برنامه هایی است که در حال اجراست وبه زودی به اتمام خواهد رسید وبه این روستاها آبرسانی خواهد 
شد.
او همچنین خاطر نشان ساخت: همه روستاهای بخش مرکزی در آینده نزدیک گازرسانی خواهند شد، اقدامات اولیه انجام شده و با هماهنگی های به عمل آمده با اداره گاز در سال ۱۴۰۳لوله‌کشی انجام خواهد شد کما اینکه در حال حاضر روستاهای فتویه، مردنو، گودگز، شیخ حضور و از محدوده دهنگ روستاهای دهنگ، آلی کندی، تدرویه و بیگلرآباد هم اکنون گاز رسانی شده اند.
خنجی با بیان اینکه تولیدات و بهره‌وری در صنعت کشاورزی، باغداری و مرغداری در بخش مرکزی بسیار حائز اهمیت بوده و محصولات کشاورزی و نخیلات  منبع درآمد اکثر اهالی منطقه است گفت: دراین حوزه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است .واگذاری تسهیلات به باغداران و کشاورزان همچنین تسهیلات برای بسته‌بندی و پخش محصولات خرما از جمله این اقدامات است.
همچنین تسهیلاتی  در خصوص خرید دان و جوجه در اختیار صاحبان مرغداری‌ها قرار داده می‌شود و این تسهیلات کمکی است برای آن‌ها تا با رونق کار مرغداری‌ها برای جوانان اشتغال ایجاد شود .
وی با اشاره به ارائه خدمات دولت در بخش گردشگری اظهار داشت: برای اماکن گردشگری منطقه که شامل آبگرم تدرویه و  فاریاب می شود دولت خدمات ارزنده‌ای داشته است که برق‌رسانی به این دو مکان و همچنین عملیات راه‌سازی و آسفالت‌کشی از جمله این اقدامات است.وی افزود: کمک‌های تزریقی دیگری نیز دولت برای بخش گردشگری در نظر گرفته است که در صورت نیاز و ضرورت به اماکن گردشگری پرداخت خواهد شد.
او همچنین اضافه کرد: برای بخش مرکزی در حوزه گردشگری طرح سفره‌خانه سنتی ارائه شده است که در موقعیت جغرافیایی تنگ بستک احداث شده و در آینده نزدیک به بهره‌ برداری می رسد. 
در فتویه نیز مجتمع بزرگی در حال احداث است که می‌تواند گردشگران را جذب کند. بخشدار مرکزی در پایان گفتگو ضمن اشاره به کمک‌های خیرین در بخش‌های مختلف، از تمامی خیرین که به کمک دولت آمده و در همه بخش‌ها همکاری داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد .
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها