مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان:

مالیات بر خودروهای لوکس با هدف درآمدزایی اخذ نمی‌شود



مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با اشاره به 30 بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات دارندگان خودروهای لوکس و گران‏قیمت بالای سه میلیارد تومان، گفت: این مالیات اهداف درآمدزایی برای دولت را دنبال نمی کند.
 
به گزارش صبح ساحل، جعفر احسانی مهر"مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان" جزئیات مالیات بر خودروهای لوکس را تشریح کرد و گفت: داده‌ های مالکان خودروهای بالای سه میلیارد تومان که مشمول قانون مالیات بر خودروهای لوکس می‌ شوند، از نیروی انتظامی دریافت و بر مبنای این اطلاعات، برای این مالکان پیامک ارسال شده‌ است.
مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان با بیان این‌که مهلت نهایی پرداخت مالیات خودروهای لوکس و گران‌قیمت تا پایان بهمن ‌ماه است، تأکید کرد: این پیامک برای مالکانی که هر یک از خودروهای آنها بالای سه میلیارد تومان قیمت دارد، ارسال شده و اگر کسی چند خودرو داشته ‌باشد و مجموع آنها به بالای این رقم می ‌رسد، مشمول مالیات بر خودروهای لوکس نخواهد بود.
مشمولان این قانون تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir ضمن رویت پرونده مالیاتی خود، نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام نماید.
 وی گفت: سیاست سازمان امور مالیاتی در سال های اخیر گسترش پایه های جدید مالیاتی تحت عنوان کلی «مالیات بر عایدی سرمایه» است که هدف و رسالت این قانون مقابله با روند تجمع ثروت و سرمایه در جامعه و کمک به استقرار عدالت اقتصادی در جامعه است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها