موزه ژئوپارک جهانی قشم پس از ۶ ماه بازگشایی می‌شود



مدیر ژئوپارک جهانی قشم از بازگشایی موزه این ژئوپارک در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر پس از یک دوره ۶ ماهه خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، سجاد اشگرف روز شنبه اظهار داشت: در راستای اجرای بخشی از مرحله سوم موزه ژئوپارک جهانی قشم، ۲ بستر جدید در این موزه طراحی و اجرایی شد.

وی ادامه داد: ۲ بستر شبیه سازی شده اکوسیستم خلیج فارس و همچنین بخش مردم شناسی این موزه با ایجاد برش عمودی از خانه های روستایی قدیمی جزیره قشم، بخش های جدیدی هستند که برای مشاهده علاقه مندان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: این موزه یکی از کامل‌ترین گنجینه های گونه های متنوع زیستی است که در مساحتی در حدود ۲ هزار مترمربع، بیش از سه هزار نمونه جانوری (شامل کوچکترین و بزرگترین پستاندار جهان) را در خود جای داده است.

اشگرف خاطرنشان کرد: پرداختن به تمامی موضوعات جزیره قشم در یک مجموعه، از وجود نشانه های انسان های نخستین تا صنایع دستی، شبیه سازی ژئوسایت های ژئوپارک و محیط زندگی ساکنان جزیره، اکوسیستم خلیج فارس، گونه های جانوری متنوع و محیط زیست، از دلایل استقبال بازدیدکنندگان از موزه ژئوپارک جهانی قشم است.

موزه ژئوپارک قشم در بلوار ولی‌عصر (عج)، جنب مجتمع تجاری ستاره واقع شده است.

این موزه در طول ایام هفته از شنبه تا پنج شنبه صبح ها از ساعت هشت تا چهارده و عصرها از ساعت هفده تا بیست آماده حضور علاقه مندان و گردشگران است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها