ثبت‌نام خودروهای وارداتی چینی برای متقاضیان جدید از هفته آینده آغاز می‌شود



رییس سازمان توسعه تجارت از آغاز ثبت نام برای متقاضیان جدید خبر می‌دهد. این ثبت نام تنها با خودروهای وارداتی چینی امکان‌پذیر خواهد بود.

دیجیاتو نوشت: نخستین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه، اسفند سال گذشته برگزار شد. در جریان این ثبت‌نام حدود 33 هزار نفر مجاز به انتخاب خودرو شدند که از بین آن‌ها، سه هزار نفر انصراف دادند و مابقی در نوبت تحویل خودرو قرار دارند یا اتومبیل خود را تحویل گرفته‌اند. طی این مدت، ثبت‌نامی برای متقاضیان جدید انجام نشد تا این تقاضا بی‌پاسخ باقی بماند. اکنون رییس سازمان توسعه تجارت از آغاز ثبت‌نام برای متقاضیان جدید خبر می‌دهد. البته این ثبت‌نام تنها با خودروهای وارداتی چینی امکان‌پذیر خواهد بود.

البته گفته‌های «مهدی ضیغمی»، رییس سازمان توسعه تجارت، قطعی بیان نشده‌اند. ضیغمی از احتمال آغاز ثبت‌نام خودروهای وارداتی طی هفته آینده خبر داده است. همچنین این ثبت‌نام منحصر به خودروهای چینی خواهد بود. به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، متقاضیان خودروهای وارداتی تمایلی به انتخاب خودروهای وارداتی چینی در سامانه یکپارچه ندارند. همچنین برخلاف ثبت‌نام خودروهای داخلی، سفارش‌گذاری خودروهای وارداتی همانند گذشته با بلوکه‌کردن پول همراه خواهد بود. به گفته ضیغمی، بانک‌ها برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند و درحال فراهم‌کردن سیستم‌‌هایشان هستند.

کدام خودروهای وارداتی چینی قابل انتخاب هستند؟

اگر اظهارات رییس سازمان توسعه تجارت قطعیت پیدا کند و شاهد اجرای دور جدید ثبت‌نام در هفته آینده باشیم، مشتریان جدید تنها قادر به انتخاب خودروهای وارداتی چینی خواهند بود.

درحال‌حاضر تنوع قابل‌قبولی از خودروهای چینی واردشده در سامانه یکپارچه به چشم می‌خورد. سایپا با دو مدل چانگان CS35‌ پلاس و چانگان CS55‌ پلاس در ابتدای لیست قرار دارد. پس از آن شاهد خودروهای جتا VS5‌ و جتا VS7‌ هستیم که توسط ماموت خودرو به بازار ایران عرضه شده‌اند. سه محصول از برند GAC نیز در سامانه یکپارچه حضور دارند که شامل مدل‌های امکو، امپو و GS3 می‌شوند. زوتی DL5‌ محصول وارداتی پارس خودرو است که قیمت مناسبی نیز دارد. خودروهای وارداتی چینی گروه بهمن نیز در سامانه قابل دسترسی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به بستیون T77‌ و هونگچی H5‌ اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها