مدیر عامل کمیسیون سلطنتی عربستان سعودی به اتهام فساد دستگیر شد



یک منبع رسمی در سازمان نظارت و مبارزه با فساد در عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد، مدیر عامل کمیسیون سلطنتی، العامرو بن صالح عبدالرحمن المدنی، به دلیل دست داشتن در فساد بازداشت شده است. این جرایم شامل سوء استفاده از قدرت و پولشویی است.
مقام مذکور در ادامه گفت که المدنی قبل از پیوستن به بخش دولتی و با میانجیگری یکی از نزدیکان خود به طور غیرقانونی قراردادهایی را به نفع شرکت استعدادهای ملی از شهر ملک عبدالله برای انرژی اتمی و انرژی‌های تجدیدپذیر به دست آورده است. ارزش قراردادها ۵۱ میلیون دلار بوده و در ادامه المدنی پس از پیوستن به بخش دولتی مالکیت بخشی از شرکت را همچنان در ثروت خود حفظ کرده بود. در نتیجه، این شرکت توانست پروژه‌هایی با ارزش کل ۱.۳ میلیون را به دست آورد. 
رئیس سازمان مبارزه با فساد در عربستان سعودی به خبرنگاران گفت:«در حال حاضر رویه‌های قانونی برای دستگیری‌شدگان برای پیگرد قانونی در راستای قوانین و مقررات در حال انجام است.»
این مقام تعهد خود را برای تعقیب هر کسی که از مناصب دولتی برای دستیابی به منافع شخصی یا آسیب رساندن به منافع عمومی به هر طریقی سوء استفاده می‌کند، تأیید کرد و به اجرای قانون ادامه خواهد داد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها