ناپایداری جوی و رگبار پراکنده باران در هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر یک موج بارشی در هرمزگان امروز به صورت پراکنده بارش باران و ناپایداری جوی پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در بیشتر نقاط استان از جمله مناطق غربی، بارش پراکنده باران گاهی با رگبار، رعد و برق و افزایش سرعت باد انتظار است.

حمزه نژاد افزود: دریا تا بعدازظهر با وزش باد سطحی کمی مواج و از امشب دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی مواج می‌شود.

وی گفت: از اواخر امشب و روز جمعه با تقویت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان، در مناطق دریایی تنگه هرمز و نقاط مرکزی، رگبار نسبتا شدید باران و رعد وبرق همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: روز جمعه با توجه به شدت بارش در نیمه شرقی استان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی انتظار است.

حمزه نژاد افزود: در روز جمعه دریای عمان و شرق تنگه هرمز با وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، و خلیج فارس با وزش باد‌های شدید شمال غربی مواج و طوفانی می‌شود.

وی گفت: شدت باد گاه به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، و ارتفاع موج در محدوده به ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: ظهر روز جمعه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی استان کاسته شده، اما همچنان در شرق تا اوایل صبح شنبه ۱۴ بهمن رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: سامانه بارشی به تدریج از صبح شنبه از شرق استان خارج می‌شود.

وی توصیه کرد با توجه به هشدار سطح نارنجی روز جمعه، از رفت و آمد در حاشیه رودخانه‌های فصلی بویژه در شرق استان خودداری شود و تمهیدات لازم در مناطق ساحلی و دریایی صورت گیرد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به شدت بارش و احتمال تگرگ محافظت از محصولات کشاورزی در شرق استان صورت گیرد.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی فردا در بیشتر نقاط کاهش نسبی دمای بیشینه، و از روز شنبه کاهش نسبی دمای کمینه انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها