کلاهبردار فضای مجازی با عنوان صرافی آنلاین در هرمزگان دستگیر شد



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با عنوان صرافی آنلاین از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «احسان بهمنی»، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان امروز (دوازدهم بهمن‌ماه) از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با عنوان صرافی آنلاین از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت  تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که فردی در شبکه اجتماعی با ایجاد صفحه صرافی آنلاین از آنان کلاهبرداری کرده و دیگر پاسخگوی آنان نیست، پیگیری موضوع  در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود :  با بررسی های اولیه بعمل آمده مشخص شد شاکی پرونده مدتی قبل از طریق شبکه اجتماعی  اقدام به پرداخت وجه جهت دریافت پول یک کشور خارجی که قصد سفر به آنجا را داشته، کرده که پس از پرداخت وجه متهم با خاموش کردن گوشی دیگر پاسخگو نبوده است.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا استان  اقدامات فنی و تخصصی خود را آغاز کرده و با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد مجرم با جعل عنوان یک صرافی آنلاین معتبر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با تلاش همه جانبه انجام شده  و بهره گیری از شیوه های پلیسی ،متهم در بندرعباس  شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر  که در بازجویی اولیه  منکر جرم ارتکابی بوده  که پس از مواجه شدن با دلائل و مستندات  موجود، لب به اعتراف گشوده و جمعا به ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری از چند نفر با روش فوق اقرار کرد.

وی به عموم شهروندان توصیه کرد: هویت افراد در فضای مجازی می‌تواند جعلی و فیک باشد و تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر، صرافی‌های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنند و نقل و انتقال‌های مالی خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان این که  پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده  ، اظهار داشت :عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها