هدیه دولت سیزدهم به دانش‌آموزان هرمزگان

۲۰۰ فضای آموزشی با ۸۰۰ کلاس درس جدید به بهره‌برداری رسید



با حضور «رضا مراد صحرائی»، وزیر آموزش و پرورش، «حمیدرضا خان محمدی»، معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، «مهدی باوقار زعیمی» مدیرکل نوسازی مدارس استان، قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی مدرسه شبانه روزی شهید ذاکر جعفری در شهرستان بشاگرد به نمایندگی از 950 فضای آموزشی و پرورشی کشور در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 200 پروژه آموزش و پرورش در هرمزگان

  
«مهدی باوقار زعیمی» مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در حاشیه این آیین اظهار کرد: مدرسه شبانه روزی شهید ذاکر جعفری در شهرستان بشاگرد در قالب ۶ کلاس درس با زیربنای یک هزار و546 مترمربع و اعتباری بالغ بر 26 میلیارد تومان در شهرستان بشاگرد این استان افتتاح شد. به گفته وی، 200 پروژه آموزشی وپرورشی با بیش از 1300 میلیارد تومان در دور دوم سفر رییس جمهور به استان و همزمان با دهه فجر در هرمزگان به بهره برداری رسید؛200 پروژه آموزشی در قالب 800 کلاس درس با زیربنای  70 هزار و 440 مترمربع می باشد. مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به نقش موثر خیرین در مدرسه‌سازی گفت: اگر خوب نقش خیرین را به دانش‌آموزان منتقل کنیم آنها حتما در آینده انسان هایی نیک کردار و نیکوکار برای جامعه می‌شوند. باوقار در ادامه خیرین مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی کشور اعلام داشت و افزود: با توجه به نقش خیرین در ایجاد شادابی و نشاط میان جامعه دانش‌آموزی، عملکرد خیرین مدرسه‌ساز به عنوان یک نظام الگویی تربیتی و تعالی مسیر انسان‌ها می باشد.

  

خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش

 
وی با تاکید براینکه خیرین می‌توانند به نشاط و شادابی دانش‌آموزان کمک کنند، اظهار کرد: خیرین بازوان توانمند آموزش وپرورش هستند. مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین در خصوص نقش خیرین در آینده دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مدرسه، مهم‌ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت هویت ملی و دینی آن‌ها است. به گفته باوقار، خیرین مدرسه ساز، نقش بسیار مهمی در پیشرفت و ساختن آینده کشور ایفا می‌کنند. گنجینه وجود خیرین و نیک اندیشان، ذخیره پربار و ارزشمندی در آموزش و پرورش است که حقیقتاً برکات زیادی برای نظام تعلیم و تربیت دارد.

   

  

نگاه ویژه دولت به مناطق کم‌برخوردار

  
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با ابراز خرسندی از هدیه همزمان 950 فضای آموزشی و پرورشی با استعداد ۴۰۰۰ کلاس درس در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور، اظهار داشت: با حمایت‌های دولت در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هدیه‌ای مشتمل بر 4 هزار  کلاس درس را به دانش‌آموزان عزیز تقدیم کردیم، از همه خیرین بزرگوار که خالصانه همیار و همراه ما در مدرسه سازی هستند قدردانی کرده، همه‌ی افتخارات نهضت مدرسه سازی را مرهون زحمات نیک اندیشانه و خداپسندانه‌ی خیرین مدرسه‌ساز می‌دانیم.


معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رویکرد اصلی ۸۵۷ مدرسه با ظرفیت 4 هزار کلاس درس و ۹۳ فضای ورزشی و فرهنگی که در دومین روز دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب تقدیم دانش آموزان شده است، تکثیر نیت خیرخواهانه خیرین است.
این مقام مسئول با بیان تحویل تعداد 6 هزار و 754 فضای آموزشی و پرورشی با احتساب طرح‌هایی که امروز به سایر فضاها افزوده شده است در دولت سیزدهم، تصریح کرد: دلیل عمده‌ی این اتفاقات امیدآفرین و مثبت، حمایت‌های سفرهای ریاست محترم جمهور بوده و اگر جهشی در مدرسه سازی صورت گرفته به جهت حمایت‌های همه جانبه‌ی شخص رییس جمهور، وزیر و معاونین دولت از نهضت بزرگ مدرسه سازی کشور و حضور میدانی در مناطق مختلف است.
«حمیدرضا خان محمدی» در پایان با تاکید بر اینکه 64 درصد مدارسی که تحویل داده شد از مدارس روستایی و حاشیه شهرها می‌باشد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از نگاه دولت به مناطق کم برخوردار بوده که امید داریم استمرار این اتفاق که در راستای عدالت آموزشی و تربیتی است زمینه برطرف کردن مشکلات مدرسه سازی و کیفیت تجهیزات را فراهم کند.

  

  

دو هنرستان فنی و حرفه‌ای در بشاگرد احداث می‌شود

 

 وزیر آموزش و پرورش که در بدو ورود به مدرسه شهید ذاکر با استقبال گرم و شعارهای حمایتی خیل جمعیت حاضر در مدرسه که برای دیدار با رییس جمهور آمده بودند روبرو شد. وی ضمن اعلام مراتب سلام ‌و‌ درود رییس محترم جمهور، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت این دیدار صورت پذیرد. صحرایی با اشاره به اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد اظهار کرد: به زودی دو هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه روزی دخترانه و پسرانه در بشاگرد ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: بیشترین دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد ولی متاسفانه در دوره های گذشته نسبت به مدارس شبانه روزی بی‌مهری‌های زیادی شده است و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستانه‌ها را دو و نیم برابر افزایش دادیم ولی بازهم این سرانه کم و جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست که در آینده‌ای نزدیک به سرانه اختصاصی مدارس شبانه روزی اضافه خواهیم داد. وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجهیزات فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان بشاگرد خبر داد و تاکید کرد: بخشی از این اعتبار که در بهمن ماه تخصص خواهد یافت در توسعه تجهیزات آموزشی ،پرورشی ،ورزشی هنرستانهای ضمیمه و روستا مرکزی استفاده می شود.

  

مقاوم‌سازی مدارس شرق هرمزگان در دستورکار قرار دارد 

  
رضامراد صحرایی با اشاره به وجود مدارس فرسوده در بشاگرد، یادآور شد: بسیاری از ساختمان‌های مدارس بشاگرد مقاوم نیستند که در قالب طرح شهید عجمیان در دولت سیزدهم با همراهی گروه‌های جهادی و مردمی این مراکز را بهسازی و نوسازی خواهیم کرد. این مقام مسئول بیان کرد: در دولت سیزدهم تمامی پروژه‌های نیمه تمام مدارس تکمیل و به بهره‌برداری خواهند رسید و یکی از اولویت‌های اصلی تکمیل پروژه‌های خیری است که در دولت قبل ناتمام رها شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها