آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در هرمزگان همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، طی مراسمی با حضور رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور و رییس کل دادگستری هرمزگان در زندان مرکزی بندرعباس، ۱۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با تامین بدهی‌ از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور در حاشیه آزادی این مددجویان با اشاره به اینکه دولت برای بازگشت این زندانیان در هرمزگان به آغوش خانواده بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به ستاد دیه کمک کرده است، اظهار کرد: زمینه آزادی زندانیان معسر یکی از برنامه‌های اصلی در سفرهای رییس جمهور به استان‌های مختلف کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی افزود: در ۶ سفر گذشته استانی رئیس جمهور، زمینه آزادی ۹۴۶ زندانی در سراسر کشور فراهم شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر سامانه سامد در ۳۱ نقطه بندرعباس، نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهاد رییس جمهور درخواست‌های مردمی را ثبت کرده و پاسخ می‌دهند.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای آزادی ۱۶۰ زندانی در هرمزگان

رییس کل دادگستری هرمزگان نیز در این آیین گفت: مجموع بدهی مددجویان آزاد شده از زندان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بود که بخشی از آن با کمک دولت، خیران و بخشی دیگر نیز با گذشت شاکیان و اقساط تامین شده است.

مجتبی قهرمانی ادامه داد: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده‌اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

وی، تبیین مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها را برای خیران در جهت اقناع‌سازی به‌منظور مساعدت یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد، ستاد دیه استان در دوره مدیریت جدید بتواند در این خصوص به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه گذشت شاکیان و مشارکت نیکوکاران و خیران در طرح‌های ستاد دیه استان می‌تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده هایشان برگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

رئیس‌جمهور و هیات دولت مردمی هم اکنون مهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها