مقیمی در آیین عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی عنوان کرد:

احیای ۲۹ صنعت راکد و متوقف شده در هرمزگان



مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی اولین کارخانه انحصاری فولاد زنگ نزن، گفت: در این ایام مبارک دهه فجر بیش از ۲۲۸ صنایع کوچک در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۲۹ طرح در هرمزگان بود.

به گزارش صبح ساحل، «فرشاد مقیمی»، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران در حاشیه آغاز عملیات اجرایی اولین کارخانه انحصاری فولاد زنگ نزن گفت: در بهره‌برداری از طرح‌های هرمزگان از روز گذشته در برخی از آنها حضور داشتیم و تعدادی از آنها با همراهی وزیر محترم صمت به بهره‌برداری رسیده است و همزمان با این سفر نیز مجموعه مصوباتی در حوزه احیا و توسعه صنایع هرمزگان داشته‌ایم.


مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: توسعه شهرک صنعتی خلیج فارس یکی از این مصوبات بود، یک طرح سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری نیز قبل از این مراسم نیز انجام شد که بنده در رابطه با آن شک ندارم که می‌تواند یکی از پروژه‌های موفق کشور باشد.


مقیمی به احیا صنایع راکد نیز اشاره کرد و گفت: ۸۶ صنعت راکد در استان داشتیم که جشن احیای آن روز گذشته با حضور رئیس جمهور انجام شده است.


وی تاکید کرد: ما از ابتدای دولت تا به امروز ۴۱۰۰ طرح صنعتی راکد را احیا کرده‌ایم که در مجموع ۷۰ هزار شغل را در سراسر کشور ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایران یادآور شد: امیدوارم این نهضت احیا همچنان به قوت خود ادامه دهد و در این شرایط کشور یکی از بهترین اقدامات توجه به واحدهای راکت و احیای مجدد آنها است.


مقیمی افزود: ما باید همواره توجه به این داشته باشیم که جلوی از ابتدای دولت سیزدهم ۴۹۰۰ طرح را شناسایی کردیم که افزایش ظرفیت تولید را داشته‌اند؛ یعنی همزمان هم باید و بحث احیای صنایع بپردازیم و هم روی موضوع افزایش تولید و ظرفیت صنایع تمرکز کنیم.
مقیمی در خصوص پروژه فولاد سازی در هرمزگان گفت: هم اکنون در آیین اجرایی مجتمع فولادسازی زنگ نزن و تولید ورقه های فولادی حضور داریم که سالانه ظرفیت تولید ۸۶۴ هزار تن فولاد را دارد.


مقیمی اضافه کرد: این پروژه ظرفیت اشتغال برای ۶۰۰ نفر را مستقیم دارد و اعتبار آن ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی عنوان کرد: این مجتمع می تواند انواع فولاد و مصنوعات آن را تولید و ارزش افزوده ایجاد کند.


گفتنی است در این مراسم، امیرامیری زاده مدیرعامل شرکت شهرک های هرمزگان و خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت هرمزگان، حامد شفیع‌ها، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فولادسازی فراطرح آلیاژ حضور داشتند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها