توسط دبیرخانه جشنواره اعلام شد

نتایح دومین جشنواره نقالی ایران



دبیر جشنواره نقالی ایران از اعلام نتایج دومین جشنواره نقالی ایران خبر داد.
   
به گزارش صبح ساحل،  دبیر جشنواره نقالی ایران گفت: نتایج دومین جشنواره نقالی در شرایطی اعلام شد که بیش از ۱۴۰ اثر فاخر در رده های سنی مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود. آثار رسیده از منابع متعددی از جمله شاهنامه فردوسی، بوستان و گلستان سعدی، مولانا و قصه های قرآنی بود که مضمون اصلی آن حماسی، تاریخی، اساطیری، دینی و مذهبی به شمار می رفت.
بابک دهقانی دبیر این جشنواره اظهار داشت؛ این آثار پس از بررسی و ارزیابی دقیق و موشکافانه برای سه داور که تخصص اصلی آن ها هنر نمایش ایرانی و سنتی است و در دانشگاه های معتبر به امر تدریس و پژوهش مشغول می باشند، ارسال شد  که در نهایت نتایج در شش  رده سنی کودکان و نوجوانان (دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، گروهی، متوسطه اول، متوسطه دوم، دانشگاهی) و یک رده از بزرگسالان (اساتید) اعلام شد.
وی در ادامه گفت: جشنواره نقالی ایران توسط موسسه فرهنگی هنری جستارنامه هنر با همکاری دبستان پسرانه سما شعبه یک بندرعباس برگزار شد و پیش از پایان بخشیدن به این مسیر چندین کارگاه برای توانمند سازی شرکت کنندگان با عناوین مبانی حرکت در نمایش های آئینی و سنتی توسط دکتر مهدی صالحیار از استان آذربایجان شرقی،کارگاه حکمت در شاهنامه (مروری بر رمز و راز هفت خوان رستم) توسط استاد حامد مشایخی فرد از استان بوشهر و نقال کیست؟ و نقالی چیست توسط  بابک دهقانی از استان هرمزگان برگزار شد.
بابک دهقانی داشت: نقالانی  که جز برگزیدگان این جشنواره هستند  به جز اساتید باید تا تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ فیلم نهایی اثر خود را مجدد به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. وی گفت : تمامی شرکت کنندگان ساکن در استان هرمزگان در روز اختتامیه به صورت حضوری اجرا  خواهند داشت و از آن ها   تجلیل به عمل می آید و برای تمامی  شرکت کنندگان لوح تقدیر الکترونیکی صادر می شود. نتایج کامل این جشنواره در جدول ذیل می باشد‌. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها