هرمزگان، دومین استان کشور در دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب/ استان در بهمن‌ماه میزبان ۴ برنامه فرهنگی بزرگ است



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: همزمان با بهار انقلاب، در هرمزگان بهار فرهنگی و هنری نیز داریم و این استان میزبان چهار برنامه فرهنگی است.

به گزارش صبح ساحل، «اسمعیل جهانگیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای بهار فرهنگی و هنری هرمزگان، نمایشگاه بزرگ کتاب است که از ۲۱ تا ۲۷ بهمن در محل نمایشگاه دائمی بندرعباس در مکانی به میزان ۶ هزار متر مربع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آخرین دور نمایشگاه در سال ۱۳۹۸ برگزار شد و ویروس کرونا نمایشگاه‌ها را به مدت ۴ سال تعطیل کرد؛ ادامه داد: پس از نمایشگاه کتاب تبریز در آذربایجان‌شرقی، هرمزگان دومین استانی است که مجوز برگزاری نمایشگاه کتاب را دریافت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری این نمایشگاه از ۲۸ بهمن‌ماه در جزیره کیش خبر دادو  افزود : شیوه پیشین فروش کتاب تغییر کرده و مانند سال های گذشته  که بانک عامل در نمایشگاه مستقر بود نیست.  بلکه الان هر شخصی که وارد نمایشگاه می‌شود به ازای هر کد ملی ۳۰ درصد تخفیف خرید تا سقف یک میلیون تومان دارد. اگر کسی نیز بیش از یک میلیون خرید داشته باشد بدون سقف از تخفیف ۱۰ درصدی بهره خواهد برد .

  

جهانگیری از تخفیف یک میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد برای این نمایشگاه  خبر دادو گفت : تا کنون ۳۵۰ ناشر در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و طبق پیش بینی حداقل ۲۵ هزار عنوان کتاب، با شمارگان ۱۶۵ هزار جلد، در ۴ بخش عمومی (روان شناسی، تاریخ، جغرافیا و …)، کودک و نوجوان، دانشگاهی و کمک آموزشی به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شود و این آمار امکان افزایش دارد زیرا از ۳۲ ناشر در استان فعلاً ۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و ناشران استانی تا ۱۸ بهمن امکان ثبت‌نام دارند.

وی گفت: نمایشگاه در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و در نوبت بعدازظهر از ۱۶ تا ۲۱ با خدمات‌رسانی ۱۳۰ نفر عوامل به روی علاقه‌مندان باز است و امکان تمدید در نوبت بعداز ظهرها نیز بنابر استقبال مردم وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به برگزاری  بخش‌های جنبی نمایشگاه گفت:در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، حضور باشگاه کتابخوانی، برنامه‌های کودک و نوجوانان، رونمایی کتاب مولفان استان، جلسات نقد و بررسی کتاب مولفان هرمزگان، نشست های تخصصی فرهنگی، شب های شعر، تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و مروجان و همچنین غرفه مطبوعات خواهیم داشت.

وی از راه اندازی  سامانه فروش برخط نیز خبر دادو ابراز کرد: مردم از هرجای کشور می‌توانند کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند اما برای کدهای پستی غیر از هرمزگان، یارانه ۱۰ درصدی ناشر در نظر گرفته‌ایم اما نشانی کد پستی هرمزگان شامل ۳۰ درصد تخفیف خواهد شد و هزینه پست را دولت می‌پردازد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر  از ۲۸ بهمن ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن گوهر بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در جشنواره موسیقی بومی استان، هنرمندان شهرستان‌های بندرعباس، بشاگرد، رودان، جاسک، حاجی‌آباد و بندرلنگه و جزیره هرمز، هنرنمایی خواهند کرد.

نمایش ۴۲ فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

اسمعیل جهانگیری  به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت : این جشنواره از ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز در سینما ستاره جنوب و ستاره شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۶ فیلم از فیلم هایی که در سطح ملی و بین المللی اکران می‌شود، از ساعت ۱۷ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه در سه سانس اکران می‌شود و در مجموع طی یک هفته ۴۲ نمایش خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  از نقد و بررسی کارشناسان و صاحب نظران سینما  در حاشیه این جشنواره خبر دادو گفت : در صورت به ثمر نشستن رایزنی‌ها، فیلم‌های کودک در نوبت صبح به صورت رایگان اکران شود .

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در بندرعباس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان همچنین از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر خبر دادو افزود: این جشنواره از ۱۷ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ در کنار سینمای ستاره شهر بندرعباس با دبیری ابوذر نوروزی نژاد برگزار خواهد شد.

یاد آور می شود ؛در پایان از پوستر هجدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان رونمایی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها