کسب شاخص برتر سازمان صمت هرمزگان در صدور مجوز صنعتی جدید


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس سازمان صمت هرمزگان در نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان گفت: استان هرمزگان در فعالیت صنعت، معدن و تجارت خوشبختانه هم استان صنعتی و هم استان تجاری معرفی شدیم و با توجه به زیرساخت ها و در شرایط فعلی هم استان معدنی هستیم.

به گزارش صبح ساحل، «خلیل قاسمی»، رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: در حوزه صنعت حدود هزار واحد صنعتی بزرگ و شاخص در استان هرمزگان وجود دارد.وی اضافه کرد: امروز حدود ۱۷۰۰ مجوز صنعتی جدید که در رتبه بندی وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص اول را داریم.

رئیس سازمان صمت هرمزگان ادامه داد: زیرساخت خوبی داریم در شهرک ها و نواحی صنعتی و ظرفیت‌های معادن استان هرمزگان در دوسال گذشته بخصوص با پهنه بندی که در استان انجام شد، در سنگ آهن هماتیت برآورد ما بیش از ۸۰۰ میلیون سنگ آهن هست که در این بخش هم توانستیم ظرفیت های جدید معدنی استان را در این سال‌ها کشف یا به ذخایر معدنی استان اوضاع کنیم و استان را از معادن غیراقتصادی و کوچک فاصله بگیریم.


وی افزود: امروز با داشتن دانش آهن ادعا داریم که استان اول هستیم و با نگاه وزیر صمت نسبت به ایجاد شهرهای تخصصی، فناورانه و دانش روز بهره ببریم.
قاسمی اضافه کرد: صنایع و معادن غیر فلزی هم خوشبختانه شناسایی شده و در این بخش هم زنجیره های خوبی تعریف کردیم و تلاش کردیم که در این چند ساله از توانمندی های همه بزرگان در این حوزه و سرمایه گذاران استفاده کنیم.


وی ابراز داشت: صادرات غیر نفتی استان منتهی به سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیارد و ۳۹۰ در بخش صنعتی است و امیدواریم در سالهای آینده این عدد را افزایش بدهیم و در زنجیره های هدف گذاری شده در بخش معدن و صنعت در جای جای استان افزایش یابد.

    

خلیل قاسمی، رئیس صمت هرمزگان:

عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ آغاز شد

 

https://www.sobhesahel.com/upload/cover/1706896355664.JPG

رئيس سازمان صمت هرمزگان با اشاره به برکات سفر رئیس جمهور و هئیت دولت در دومین روز از دهه مبارک فجر از آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولادسازی فراطرح آلیاژ خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، خلیل قاسمی با بیان اینکه شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح فولاد زنگ نزن و انواع ورق های مورد نیاز صنایع با ظرفیت ۸۶۴ هزار تن هستیم، افزود: اشتغال برای این طرح را ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم، پیش بینی می کنیم.

قاسمی، عنوان کرد : بیش از ۶ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری برای این طرح پیش بینی شده است.
وی، با اشاره به هدف گذاری و تعهد ۱۰ میلیون تن تولید فولاد در استان، ادامه داد: با توجه به این هدف گذاری، قدم های جدیدی برای تولید انواع ورق و موضوعات آن است.

رئيس سازمان صمت هرمزگان، مطرح کرد: در استان از خام فروشی محصول فاصله می گیریم و با این مهم شاهد ارزش افزوده در استان هستیم

قاسمی ،خاطرنشان کرد: از نکات حائز اهمیت این طرح استفاده از آهن آلات قراضه در چرخه تولید در آينده نزدیک است.
این مسئول، با بیان اینکه با توجه به قرارگیری این طرح در موقعیت جغرافیایی مناسب ، پتانسیل تولید اسکراپ و سایر موضوعات از مزایای دیگر این طرح است

 

 

شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ افتتاح شد

 

https://www.sobhesahel.com/upload/cover/1706800112231.jpg

شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ بعنوان تولید کننده کنسانتره آهن در استان هرمزگان با حضور معاون معدنی وزارت صنعت،معدن و تجارت افتتاح شد

به گزارش صبح ساحل، دکتر رضا محتشمی پور در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار داشت: شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ با سرمایه گذاری 7 هزار و 810 میلیارد ریال امروز به بهرخ برداری رسید.

معاون معدنی وزارت صمت افزود: شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ در شهرستان حاجی آباد قرار دارد که با افتتاح این شرکت زمینه اشتغال مستقیم 125 نفر بطور مستقیم فراهم شد.

وی محصولات تولیدی شرکت توسعه و فرآوری آهن تنگ زاغ را کنسانتره آهن نام برد و افزود: این شرکت می توان بخشی از نیاز های صنایع غرب استان در بخش کنسانتره آهن با ظرفیت 115 هزار تن در سال را تامین کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها