اپل باعث گران‌شدن پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام شد



متا هزینه‌ی افزایش بازدید اینستاگرام و فیسبوک را زیاد کرد تا کارمزد جدید اپل را به کاربران تحمیل کند.
     
به گزارش صبح ساحل، متا اعلام کرد از آخر فوریه (۱۱ اسفند) ۳۰ درصد هزینه‌ی بیشتر برای تبلیغاتی که باعث افزایش دیده‌شدن پست‌‌ها (Boosting) در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌شوند، اعمال خواهد کرد. این تغییر صرفاً مربوط‌به نسخه‌ی مخصوص گوشی آیفون این دو شبکه‌ی اجتماعی است.

سیاست‌های اصلاح‌شده‌ی اپ استور به‌طور‌خاص متا و سایر شبکه‌های اجتماعی را هدف می‌گیرد که به افراد اجازه می‌دهند برای افزایش مخاطبان محتوای خود، خرید درون‌برنامه‌ای انجام دهند.

متا می‌گوید که کاربران می‌توانند برای افزایش بازدید پست‌ها، از نسخه‌ی وب اینستاگرام و فیس‌بوک روی دسکتاپ یا موبایل اقدام کنند تا کارمزد اپل را که شامل کاربران iOS می‌شود دور بزنند. متا این کار را برای پیروی از دستورالعمل‌های اپل و درعین‌حال حمایت از کسب‌وکارهای کوچک انجام می‌دهد.

آدام دما، سخنگوی اپل، می‌گوید: «ما همیشه گفته‌ایم برای خرید کالاها یا خدمات دیجیتال در برنامه‌ها باید سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور استفاده شود. Boosting که به یک فرد یا سازمان امکان پرداخت هزینه برای افزایش بازدید یک پست یا پروفایل را می‌دهد، یک سرویس دیجیتالی است، بنابراین سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپ استور برای آن لازم است.»

متا یکی از چندین شرکتی است که در ماه‌های اخیر انتقاداتی را به اپل و سیاست‌های جدید آن وارد کرده است.

پس از وضع کارمزد ۲۷ درصدی بر روش‌های پرداخت جایگزین در ایالات متحده، اپل اعلام کرد که می‌خواهد به توسعه‌دهندگان در اتحادیه اروپا اجازه دهد تا برنامه‌های خود را در فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین ارائه دهند؛ البته به شرطی که حاضر باشند کارمزد Core Technology Fee را پرداخت کنند. این کارمزد بر اساس تعداد دانلود اپلیکیشن محاسبه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها