افزایش باد‌های شمال غربی بر روی دریا در محدوده هرمزگان؛ تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها صورت گیرد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات صبح مه رقیق صبحگاهی، پدیده غالب سواحل و جزایر استان است.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: همچنین در طول روز وزش باد‌های جنوب شرقی و در ساعات شب، افزایش باد‌های شمال غربی برروی مناطق دریایی استان پیش بینی و دریا متلاطم می‌شود. وی گفت: در آسمان استان نیز گذر ابر پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: از بامداد یکشنبه ۲۹ بهمن، وزش باد‌های شدید شمال غربی تا جنوب غربی برروی خلیج فارس بتدریج تنگه هرمز و دریای عمان سبب مواج و طوفانی شدن دریا می‌شود و تداوم این شرایط با شدت و ضعف، تا روز چهارشنبه دوم اسفند ماه در مناطق دریایی جنوب کشور پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: در این مدت بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر میرسد و سبب اختلال در تردد‌های دریایی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها بویژه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز صورت پذیرد.

سی سی پور گفت: در روز یکشنبه، افزایش سرعت باد‌های جنوب غربی، بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا نیز در مناطق خشکی و دور از ساحل استان دور از انتظار نیست. کارشناس هواشناسی افزود: به لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری، کاهش رطوبت و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها