بازدید رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از کارخانه تولید موبایل هرمزگان:

کاهش ارزبری با حمایت از تولید


نویسنده: سامیه طهورنیان

نخستین کارخانه تولید موبایل و تبلت در هرمزگان با حضور فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، خلیل قاسمی، با یک خط تولید در مساحت 8 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید. پس‌ازآن مقامات و مسئولان بسیار زیادی از این مجموعه بازدید کردند. اخیراً دکتر «علی آقا محمدی»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری از این کارخانه بازدید کرد. طی این دیدوبازدید، ابراهیم عمرانی مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی و مالک اوتل بابیان چالش‌های تولید موبایل در ایران، حمایت از تولیدکننده‌های موبایل را با برداشتن سقف واردات پیشنهاد کرد.
       
سنگ بنای تولید باهدف اشتغال
ابراهیم عمرانی، مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی در تشریح پروژه کارخانه تولید موبایل و تبلت در هرمزگان گفت: این مکان پیش‌تر یک کارگاه جوراب‌بافی کاملاً مخروبه بوده و ما در سال 1400 این مکان را خریدیدم و آن را تخریب کردیم و سازه را از نو بنا ساختیم و در حال حاضر این کارخانه، ظرفیت سالانه تولید یک‌میلیون تا یک‌میلیون و دویست هزار گوشی را دارد و به یمن 22 بهمن و دهه فجر   آن را افتتاح کردیم.
عمرانی از چالش‌های فعلی خود گفت و افزود: درخواست ما در حال حاضر تأمین ارز و قطعات وارداتی است و دولت اگر بتواند حمایت کند به روند اشتغال‌زایی و تولید بیشتر ما کمک می‌کند؛ زیرا اگر کارخانه با ظرفیت کامل کار کند می‌تواند 700 نفر اشتغال مستقیم و ده‌ها اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.
مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی افزود: در حال حاضر یک خط تولید داریم و به‌زودی در اوایل سال آینده خط تولید دوم و سوم نیز راه‌اندازی می‌شود؛ تا به توانیم به ظرفیت تولید بیشتری برسیم.
عمرانی با اشاره به ابعاد اعتباری پروژه، تصریح کرد: 8000 مترمربع مساحت این کارخانه و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در آن  2 هزار میلیارد ریال است. این کارخانه در حال حاضر 5 مدل گوشی و سه مدل تبلت تولید می‌کند.
  
 حدف سقف واردات برای تولید کنندگان موبایل 
عمرانی در گفتگوی اختصاصی با آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: افزایش تولید در حوزه قطعات دیجیتال که قابل‌رقابت با برخی نمونه‌های وارداتی هستند، می‌تواند ارزبری را به شکل گسترده‌ای کاهش دهد. در خصوص موبایل‌های فیچر فون که در مجموعه اوتل تولید می‌شود ما نسبت به نمونه‌های نوکیا تا 80 درصد کمتر و با قیمت اعلام شده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان به بازار عرضه می‌کنیم که مشتری خود را در سراسر کشور دارد. 
مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی ادامه داد: اگر حمایت‌های دولتی از ما تولید کنندگان انجام شود، ما ظرف مدت کوتاهی تولید را به‌سرعت می‌توانیم به چند برابر برسانیم و دولت هم می‌تواند هرچقدر ضمانت که بخواهد در این خصوص از ما بگیرد. ابراهیم عمرانی همچنین به‌تصریح جزییات محصولات خودپرداخت و گفت: ما محصولاتمان را با کمترین قیمت ممکن و با نصف قیمت نمونه‌های وارداتی می‌فروشیم، بااین‌حال سعی ما رقابت است نه انحصار در تولید و واردات قطعات موبایل.
عمرانی در خصوص یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت تولید موبایل در ایران گفت: برند سازی در کشور ما بسیار پرهزینه است و در اینجاست که ما به حمایت‌های بخش‌های دولتی نیاز داریم. برداشتن سقف واردات برای تولیدکننده بسیار حائز اهمیت است. برای مثال برای کسی که موبایل وارد می‌کند می‌توان سقف واردات موبایل برداشته شود تا بتواند جبران هزینه‌های برند سازی و افزایش تولید خود را در کشور کند.
   
به دنبال بازار رقابتی هستیم، نه انحصاری
مدیرعامل مجموعه شرکت‌های عمرانی یادآور شد: در این مجموعه تلاش ما بر آن است که درزمینهٔ تولید و تجارت در حوزه‌های الکترونیک و فنّاوری، انرژی، صنعت و مواد غذایی و غیره بتوانیم جایگاهی مطلوب و قابل‌اطمینان در بازار داخلی ایران، منطقه خاورمیانه، اوراسیا و همچنین سایر کشورها برای خود ایجاد نماییم. ابراهیم عمرانی در پایان گفت: امیدوارم باهدف گذاری‌هایی که در سطح کلان انجام داده‌ایم بتوانیم یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مطرح در سطح دنیا باشیم و با مدیریت هوشمندانه امور و صلابت هرچه‌تمام‌تر در مسیری روبه‌پیشرفت گام برداریم.
گفتنی است که شرکت نیک مهر عمرانی در سال 1396 تحت عنوان برند "عمران تل" وارد بازار موبایل منطقه و کشورهای خاورمیانه گردید و با تجمیع گروهی جوان و متخصص در قالب یک مجموعه منظم و دقیق، کیفیت کار خود را روزبه‌روز ارتقا بخشید. این شرکت نماینده مستقیم برند " هوآوی" در ایران است. در حال حاضر این برند مشغول فعالیت در حوزه واردات، توزیع و ارائه خدمات پس از فروش انواع گوشی‌های موبایل با برندهای محبوب از غیره در بازار است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها