معافیت مالیات حقوق سال آینده به ۱۲ میلیون تومان می‌رسد



رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بیش از ۵۰ درصد از اصناف و مشاغل صفر مطلق است و معافیت مالیات حقوق سال آینده به ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، «هادی سبحانیان»، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بیش از ۵۰ درصد از اصناف و مشاغل صفر مطلق است و معافیت مالیات حقوق سال آینده به ۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ما باید به سمت کاهش مالیات بر تولید برویم. باید فعالیت‌های تولیدی و مولد و دارای ارزش افزوده را با مکانیسم مالیاتی ترغیب بکنیم و در مقابل فعالیت های غیر مولد و دارای جنبه سفته بازی باید جلویش را بگیریم. لذا مالیات صرفا ابزار درآمدزایی نیست بلکه ابزار مهم سیاستگذاری اقتصادی هم هست.

سبحانیان یادآوری کرد: بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل مالیاتشان صفر مطلق است. حدود یک درصد اصناف و مشاغل ۵۰ درصد مالیات این حوزه را می پردازند. این آمار حاکی از این است که رویکرد ما مالیات ستانی از دانه درشت ها است.

وی در پایان تاکید کرد: معتقدیم نباید از همه مردم مالیات اخذ شود. باید از کسانی مالیات گرفت که دارای تمکن مالی هستند به همین دلیل در قوانین بودجه سنواتی، معافیت سالانه حقوق و ... افزایش می یابد. مثلا امسال که معافیت حقوق ۱۰ میلیون تومان بود، در سال آینده به ۱۲ میلون تومان افزایش یافت. در حوزه اصناف و مشاغل نیز که امسال درآمد مشمول تا ۴۷ میلیون تومان معاف بود به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها