پیشنهاد هلال احمر برای کاهش تصادفات جاده‌ای؛

به رانندگان قهوه رایگان یا نوشیدنی‌های دارای کافئین بالا داده شود



رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشنهاد کرد که برای مقابله با خستگی و خواب آلودگی رانندگان در جاده‌های کشور که یکی از مهم‌ترین دلایل تصادفات رانندگی نیز محسوب می‌شود، به رانندگان قهوه رایگان یا نوشیدنی‌های دارای کافئین بالا داده شود.

به گزارش صبح ساحل، «صادق محمودی»، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ که با حضور رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و ... برگزار شد، به تشریح تمهیدات جمعیت هلال احمر برای نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت:برای نوروز ۱۴۰۳ ، تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر از  ۱۴۳۰ پایگاه ۱۵۱۳ پایگاه افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین تعداد امدادگران ما نیز حدود ۳ هزار نفر افزایش داشته و به بیش از ۲۲ هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین آمبولانس‌ها و خودروهای امداد و نجات هلال احمر و نیز ناوگان بالگردی ما نیز در آماده باش کامل قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۰۰۰ دستگاه خودروی سازمان امداد و نجات شامل ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات و ... در گمرک بوشهر گیر کرده‌ و ترخیص نمی‌شوند، گفت: امیدواریم که اقدامات لازم برای ترخیص این خودروها انجام شود.

محمودی همچنین با اشاره به گزارش فرمانده پلیس راه کشور درباره سهم خستگی و خواب آلودگی در وقوع تصادفات رانندگی، گفت: پیشنهاد می‌دهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای به رانندگان قهوه مجانی یا نوشابه و نوشیدنی‌هایی خاص با کافئین بالا داده شود، تا مانع از خستگی و خواب آلودگی آنان شود. البته بهترین اقدام همچنان همراهی مردم و رانندگان و داشتن خواب و استراحت کافی قبل از رانندگی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها