«آیت‌الله محسن ابراهیمی»، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان؛

رمزگشایی از منشا اتحاد، راهی برای تقویت انسجام ملی



نشست خبری «آیت‌الله محسن ابراهیمی»، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان با اصحاب رسانه در مسجد الغدیر بندرعباس برگزار شد. در این نشست محسن ابراهیمی از اهداف خود برای شرکت در انتخابات گفت و به سوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ داد.

به گزارش صبح ساحل، «آیت‌الله محسن ابراهیمی»، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان هرمزگان با بیان اینکه از سال 1365 تاکنون در حال فعالیت در شهرهای بندرعباس، قم و تهران بوده است، گفت:« در تهران زمینه حضور در هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران فراهم شده بود، با اینکه زمینه حضور بنده در استان خود دیرتر فراهم شد اما استان هرمزگان را ترجیح دادم؛ زیرا که احساس کردم استان خودم نیازی بیشتری دارد».

وی افزود: «چارچوب فکری‌ام را مباحث فرهنگی اجتماعی و علمی تشکیل داده است، به همین علت، مسئولیت‌هایی را قبول کردم که در این زمینه‌ها باشد. پاسخگویی به مردم در مرکز فرهنگی امامزاده سید مظفر، مسئول گزینش کارکنان دانشگاه، مدیر گروه الهیات و معارف اسلامی، عضو هیات علمی دانشگاه‌، نهاد رهبری در دانشگاه و فعالیت در حوزه علمیه از مسئولیت‌های بنده در استان به شمار می‌رود و سعی کردم بیشتر وقت خود را صرف کارهای مرتبط با نسل جوان، کنم».

ابراهیمی در این نشست بیان کرد:« هدف بنده برای نامزد شدن در انتخابات محقق شدن سه شعار « اقتدار نظام اسلامی»، «انسجام ملی» و «تقریب مذاهب» است».

وی با اشاره به اینکه کار خبرگان، انتخاب رهبری است و نظارت بر بقای شرایط رهبری است، ادامه داد:« نظام اگر می‌خواهد اقتدار پیدا کند، وابسته به اقتدار رهبری و خبرگان رهبری است. اگر بنده به خبرگان راه پیدا کنم و چنین کمیسیونی در مجلس خبرگان وجود نداشتد، زمینه چنین کمیسیونی را فراهم کرده؛ زیراکه برای اقتدار این نظام، باید خبرگان جدیت داشته باشد. به این معنا که یک بخش اقتدار نظام به همراهی و اتحاد مردم بازمی‌گردد، در نتیجه، اقتدار نظام نیز از راه انسجام ملی محقق خواهد شد».

محسن ابراهیمی گفت: «دغدغه‌ و مشکلات جامعه مردم،کار خبرگان نیست اما اگر نظام ما، نظام مقتدری باشد و مردم همراه نظام باشند، نمایندگان خبرگان می‌توانند مشکلاتی را که احیاناً دولت‌ها از پس آن برنمی‌آیند یا مشکلاتی است که با شرط ارتباط با نخبگان استان باشد، قطعا نمایندگان خبرگان از هیچ تلاش خود فروگذار نخواهند کرد. از طرفی، کمیسیون خاصی در خبرگان وجود دارد که برخی از مشکلات کشور از طریق نخبگان علمی، دانشگاهی و اجتماعی به مقام معظم رهبری، عالی‌ترین مقام کشور مطرح می‌شود تا ایشان راهکاری را برای برطرف کردن آن بیان کنند».

 این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در هرمزگان با اشاره به دومین هدف خود یعنی {انسجام ملی} در انتخابات گفت:« در استان هرمزگان، قومیت‌ و مذاهب مختلفی وجود دارد. از طرفی، نماینده خبرگان باید گرایش‌های مختلف سیاسی که در هر استانی وجود دارد، از این ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند و منشا وحدت و اتحاد را بین گرایش‌های مختلف سیاسی رمزگشایی کند تا در تقویت انسجام ملی نقش موثری داشته باشد».

ابراهیمی افزود:« اگر من در خبرگان موفق شوم به طور قطع، پیگیر تشکیل کمیسیون تقریب مذاهب خواهم شد؛ زیرا کشور ما، کشوری است که مذاهب مختلف در آن زندگی می‌کنند و بنده به دنبال تقریب مذاهب در استان‌ها و حوزه‌های علمی هستم. در آینده نیز با پشتوانه خبرگان رهبری قطعاً این مهم بیشتر به ثمر خواهد رسید. این سه شعارهای اصلی بنده است که اعتقاد من بوده و هست، اگر توفیقی نصیب من شد و مردم به من اعتماد کردند قطعاً به این شعارهایی که از عمق وجودم ناشی شده است، با جدیت پیگیری خواهم کرد».

ابراهیمی در ادامه گفت:«کسی که از این استان برای انتخابات مجلس خبرگان برخاسته، باید با مردم مانوس و در جامعه حضور داشته باشد و به دغدغه‌های آن گوش دهد نیز می‌تواند نماینده مردم باشد. بنابراین، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان باید نماینده فعالی باشد که به برخی مسائل استان می‌تواند به مسئولان کشوری تذکر دهد و برای توسعه استان تلاش کند».  

وی در پایان اضافه کرد:« در بخش تبلیغات هیچ‌گونه هزینه‌ای نکرده‌ام و نخواهم کرد. مردم غرب و شرق استان هرمزگان به بنده لطف بسیار دارند که به صورت خودجوش دست به تبلیغات زده‌ام و در سطح استان بنرهای تبلیغاتی بنده را نصب کرده‌اند. همچنین حجم گسترده‌ای از مردم با انتشار پوسترهای تبلیغاتی بنده در فضای مجازی، لطف خود را به بنده رسانده‌اند که انشاالله با در انتخابات مجلس خبرگان رای بیاورم و برای آبادانی مردم استانم تمام توان خود را بگذارم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها