به مناسبت روز جهانی کارگر؛

از 137 کارگر نمونه بندرلنگه تجلیل شد



صبح ساحل، اجتماعی _ رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه در مراسم تجلیل از کارگران نمونه که با حضور امامان جمعه شیعه و سنی ، فرماندار ، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری و جمعی از مدیران و روسای ادارات کارگران و کارفرمایان در سالن الغدیر بندرکنگ برگزار شد گفت : یکی از مسائلی که در دین اسلام بدان اهمیت زیادی داده شده مسئله کار و کارگر است و این جایگاه بقدری مهم است که اسلام از کار به عنوان جهاد و عبادت یاد می‌نماید و کارگر را محبوب خداوند میشمارد. رمضانی سپس به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: همه کارگران و کارفرمایان وظیفه دارند با تلاش بیشتر تولید داخلی را رونق بخشند و در این راستا دولت باید زمینه کار و تولید بیشتر را در کشور فراهم کند. این مقام مسوول به اقدامات انجام شده در سال گذشته اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه اشاره کرد و گفت: در سال 90 در خصوص تعهد اشتغال سهم شهرستان بندرلنگه از مجموع 50000 فرصت شغلی استان 2500 فرصت شغلی بود که با همکاری مسوولان محلی و با اختصاص مبلغ بیش از دو میلیارد تومان به 761 طرح و اجرای دیگر طرحهای اشتغال زا توانستیم 3338 فرصت شغلی که 34 درصد بیشتر از تعهد اشتغال شهرستان بود در سامانه رصد ثبت کنیم.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه حل و فصل 70 درصد شکایات فیمابین کارگر و کارفرما و 30 درصد ارجاع به مراجع حل اختلاف به دلیل عدم سازش 791 مورد بازرسی از کارگاه‌ها را از دیگر فعالیتهای سال گذشته اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه اعلام کرد. حجت‌الاسلام سید محمد جواد رکنی امام جمعه بندرلنگه در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی  کارگر و تبریک این روز به کارگران به سال 91 که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق آیات و روایات بر کار و تلاش در اسلام اهمیت زیاد داده شده است و انسانها مرهون کار و تلاش هستند. وی افزود: امروز کشور ما به افراد و نیروی کار متخصص نیازمند است و دولت باید زمینه رشد کارگران ماهر را در کشور فراهم کند. حجت‌الاسلام رکنی بر افزایش تولیدات داخلی همراه با کیفیت در کشور تاکید کرد . وی از مسوولین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه در خصوص پیگیری زمینه اشتغال در شهرستان قدردانی کرد. فرماندار بندرلنگه در این مراسم گفت: امروز در دنیا بخصوص آنهایکه از دمکراسی دم می‌زنند ولی مشاهده شده هیچ اهمیتی به جایگاه  انسانها  قائل نیستند امروز در کشورهای که مسئله حقوق بشر را در بوق کرده‌اند حق کارگر را پایمال می‌کنند و کارگران حق هیچ‌گونه اظهار نظر و اعتراضی نسبت به حقوق خود ندارند.

زارعی افزود: امروز دنیای استکبار از جنگ نظامی خارج شده و جنگ اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده فرمانده بندرلنگه گفت: امروز در نظام اسلامی ایران به کار و گارگر اهمیت داده میشود و کارگران امنیت شغلی دارند. وی از کارگران و کارفرمایان خواست تا در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جهت رهایی کشور از وابستگی به دیگر کشورها تلاش بیشتر کنند. محمد صدیق بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه در این مراسم گفت: وقتی به زندگانی ائمه و بزرگان نگاه می‌کنیم این بزرگواران هم خود کار می‌کردند و هم به کارگران اهمیت قائل بودند . امام جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت : محبوب‌ترین کار نزد خداوند کاری است که مستمر انجام شود . در پایان مراسم از 137 کارگر نمونه ادارات و شرکتها با اهدا لوح تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها