اهم رویدادهای آموزش ‎و پرورش هرمزگان؛

عملیات احداث هفدهمین هنرستان بستک آغاز شد



اهم رویدادها و اخبارهای آموزش‎وپرورش هرمزگان را در این شماره بررسی می‌کنیم.
  
 آغاز عملیات اجرایی یک هنرستان در بستک
 عملیات احداث هفدهمین هنرستان در بخش مرکزی شهرستان بستک با حضور «محمد قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ «حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری» امام جمعه بستک؛ «خسرو محمدی» رئیس آموزش و پرورش بستک؛ «علی مرادی» معاون مشارکت‌های مردمی توسازی و تجهیز استان هرمزگان؛ «اسماعیل امینای» خیر مدرسه‌ساز؛ اعضای شورای شهر بستک و مسئولین آغاز شد.
  
 جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان رأی‌اولی برگزار شد
همایش رأی اولی‌ها با حضور  «مهدی دوستی» استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، «محمد قویدل» مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان، «حبیب بهادری» فرماندار بندرعباس، روسای آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس، دانش‌آموزان و فرهنگیان در کانون غدیر بندرعباس برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور پرشور دانش‌آموزان رأی اولی در این اجتماع با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه‌ی مردم سالاری دینی نهادینه شده است که نشان از ارزشمندی مردم بالاخص شما نوجوانان و جوانان به‌عنوان آینده‌سازان این کشور در این حکومت اسلامی است، اظهار داشت: انتخاب‌های درست انسان را ارزشمندتر و به تبع در مسیر درست‌تری قرار خواهد داد که شما دانش‌آموزان فرزندان این استان با رأی دادن در ۱۱ اسفند ماه این مهم را در عمل نشان خواهید داد .
  
 ۱۲پروژه آموزشی و ورزشی در منطقه جناح افتتاح شد
طی سفر یکروزه «محمد قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان به جناح ۱۲ پروژه آموزشی و ورزشی شامل افتتاح ۳ چمن مصنوعی و ۱ زمین ورزشی در مدارس، افتتاح ۲ سالن ورزشی و ۲ سالن اجتماعات و افتتاح ساختمان آزمایشگاه مدرسه متوسطه اول حاج عزیز عزیزی گچویه با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
نشست هم‌اندیشی سرگروه‌های مدیران مدارس مناطق ۲۳ گانه هرمزگان 
نشست هم‌اندیشی سرگروه‌های مدیران مدارس مناطق ۲۳ گانه استان با حضور «محمد قویدل» مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ «حسن خدامی»، معاون آموزش متوسطه و سرگروه‌های مدیران مدارس برگزار شد. قویدل در این نشست یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در حوزه برنامه عملیاتی مدیران را توجه به جزئیات امور، حساسیت و مسئولیت پذیری مدیران عنوان کرد.
   
در راستای ارتقاء علمی و آمادگی دانش‌آموزان؛
برگزاری آزمون شبه‌ نهایی در اسفند ماه و شبه کنکور در فروردین ماه 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در نشست کیفیت بخشی آموزش متوسطه ضمن اعلام این خبر گفت: توسعه برنامه‌های کمی و کیفی در راستای ارتقا دانش و مهارت دانش‌آموزان برای شرکت فعال در امتحانات نهایی و آزمون سراسری با رویکرد علمی و هدفمند در دستور کار آموزش و پرورش استان است.
  
 رویداد "الف‌تا" زمینه‌ای برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان
«محمد قویدل» در جلسه کارگروه تحول رویداد ملی و بین‌المللی «الف تا» اظهار کرد: ایجاد بستر تعامل وهم‌افزایی معلمان، مدیران و فعالان تربیتی سراسر کشور زمینه‌ای برای حرکت و کنش جمعی معلمان در سطح مدرسه است.
    
توانمندسازی نیروی انسانی، عنصر موفقیت نظام آموزشی است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان
 از شرکت ۱۱۲ نفر از معلمان دوره ابتدایی در دوره آموزشی برنامه ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی خبر داد. 
«حوریه حاجی زاده» افزود: امید است با برنامه‌ریزی‌های موثر،  تقویت انگیزه و ارتقاء مهارت‌های علمی و حرفه‌ای  معلمان گامی موثر در تربیت نسلی پویا برداریم.
  
  برگزاری جلسه ائتلاف طرح نماد 
جلسه ائتلاف طرح نماد با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی برگزار شد. 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان گفت: نماد، عنوان اختصاری طرحی با نام نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی و آغاز شده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها