دکتر آشوری رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در جمع مردم روستای محمدآباد:

امروز برای احیا سرمایه اجتماعی هرمزگان به میدان آمده‌ام



رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه همواره بر این باور هستم که انسجام و همبستگی راه رسیدن به توسعه‌یافتگی است، تاکید کرد:  امروز برای احیا سرمایه اجتماعی هرمزگان به میدان آماده‌ام و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.
محمد آشوری در جمع مردم روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی بندرعباس با بیان اینکه امروز بیش از هر روز دیگر نیاز داریم که شادی و نشاط در زندگی مردم طلوع دوباره کند، افزود: این جلسه نمونه یک نوع حرکتی است که ما سیاستمداران یاد بگیریم شما مردم را چگونه خوشحال کنیم و از چیزی که موجب دلخوری شما می شود پرهیز نماییم، هر کسی که توانست در قلب مردم جا بگیرد چه ورزشکار، هنرمند و سیاستمدار موفق بوده است. همیشه سعی کرده‌ام درخت سیاست را در زمین اخلاق تنومند کنم. وی با بیان اینکه طی ۲۰ سال گذشته تلاشم بر این بوده که رفتار و عملم بر این استوار باشد که جایگاه هرمزگان و هرمزگانی را ارتقا دهم، تصریح کرد: در مسیر توسعه برای اینکه به نتیجه برسیم همه با هم باید منسجم حرکت کنیم، هم مسئولین که در مناصب مختلف منصوب هستند و هم مردم.
آشوری تاکید کرد: انسجام دست مایه‌ای است که با آن می‌توان روند توسعه را افزایش داد. دولت، مجلس و مردم با یک پیوند ناگسستنی راه توسعه را هموار می‌کنند. فهم مشترک در مسیر حل مسائل هرمزگان می‌تواند عامل کاهش هزینه رفع موانع توسعه استان شود و تحکیم، انسجام و اتحاد موجب تسریع در استیفای حق مردم هرمزگان خواهد شد. رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره بر اینکه همواره بر این باور هستم که انسجام و همبستگی راه رسیدن به توسعه‌یافتگی است، تاکید کرد: همه برای ایجاد تغییر در جامعه نیاز به انسجام اجتماعی دارند و یکی از با اهمیت‌ترین شاخصه‌هایی که انسجام را استحکام می دهد سرمایه اجتماعی است. وی با بیان اینکه تسریع روند توسعه در روستاها نیازمند حرکت جمعی است، افزود: برای تحقق حرکت جمعی که منجر به نتیجه گردد، دعوت از نمایندگان به صورت جمعی یک الگویی است که روستاها می توانند با اجرای آن زمینه‌ساز تسریع در رفع مسائل و روند توسعه خود باشند.
آشوری با بیان اینکه جهت پیشرفت توسعه روستاها قوانینی تصویب شده، گفت: اجرای قوانین موجود مانند مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد نفت و گاز و بازگرداندن مالیات بنگاه های اقتصادی بزرگ، روند توسعه روستاها را تسریع داده است.وی با بیان اینکه همواره با تکیه بر حق طلبی، عدالت و انصاف در مسیر توسعه استان و رفع نیازهای مردم گام برداشته و برخواهم داشت، اضافه کرد: در مجلس هفتم قانون مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای توسعه روستاها تصویب شد، این قانون یکی از قوانین زیر مجموعه قانون اساسی است که با اجرای آن می توان توسعه روستاها را رقم زد. هدفمند کردن مالیات بر ارزش افزوده جهت توسعه روستایی ضروری است تا بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز روستاها مانند فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی و .‌‌.. که مطالبه به حق مردم است ساخته شود.
آشوری با تاکید بر ضرورت تهیه و تدوین شناسنامه توسعه روستاها، عنوان کرد: شناسنامه توسعه روستاها که در آن اولویت ها مشخص شود و تعیین این اولویت‌ها بر عهده شوراها، دهیاران و اهالی روستاها باشد بسیار ضروری است، زیرا با آن می‌توان بر مبنای خواست ساکنین مناطق مختلف سرعت روند توسعه یافتگی را افزایش داد.وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند که ما به رشد، تعالی و پیشرفت برسیم، انسجام و همدلی در جامعه تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد، افزود: حاج قاسم سلیمانی پرونده داعش را بست و نشان داد که اسلام دین خشن و داعشی نیست و بر مبنای اخلاق مداری بنیان شده است. اعتقاد و باور دارم اگر می‌خواهیم سعادتمند شویم باید پایبندیمان به اصول و اخلاق در حد اعلا باشد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها