دعوت رئیس جمهور برای حضور پرشور ملت در انتخابات



رئیس قوه مجریه با توجه به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی، از جمله در رسانه ملی، از همه آحاد ملت دعوت کرد به‌طور پرشور در انتخابات حضور یابند.

   
   
به گزارش صبح ساحل، رئیس جمهور، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، برگزاری ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهاد‌ها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران، دانست و اظهار داشت: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.

رئیس قوه مجریه، مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش حضور مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی، توصیف کرد و با توجه به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد که مردم با حضور گسترده در انتخابات، بار دیگر، دشمنان نظام را ناامید و امید دوستداران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، با توجه به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات، از جمله در رسانه ملی، از همه آحاد ملت دعوت کرد به‌طور پرشور در انتخابات حضور یابند.

رئیس قوه مجریه در ادامه با توجه به وضع آب و هوای کشور و افزایش مصرف سوخت، مدیریت مصرف را از جمله مسائل مغفول مانده در نظام مدیریتی کشور دانست که ایجاد ناترازی در عرصه انرژی، از جمله عوارض آن به‌شمار می‌آید.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه موضوع مدیریت مصرف با اولویت ادارات و سازمان‌های دولتی و سپس مردم، به‌طور جدی دنبال شود، از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی خواست در زمینه الگوسازی برای مصرف بهینه، تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس قوه مجریه با توجه به کاهشی شدن شاخص‌های تورم نقطه به نقطه و سالیانه در ماه‌های اخیر، گفت: مسئولان، به‌ویژه رئیس کل بانک مرکزی و وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، علاوه بر مدیریت جدی بازار‌های ارز، بورس و مسکن، به دقت مواظب باشند که سوداگری برخی افراد سودجو در بازار‌های قاچاق ارز، موجب اختلال در روند کاهشی نرخ تورم نشود.

رئیس جمهور، همچنین با توجه به ادامه جنایات تأسف‌برانگیز رژیم صهیونیستی و حامیان آن در غزه و رفح، مؤثرترین راه توقف روند قتل و جنایات این رژیم را قطع روابط اقتصادی و سیاسی کشور‌های اسلامی با آن دانست و از رفتار برخی بازیگران بین‌المللی در بسنده کردن به سخنرانی و اتخاذ مواضع سیاسی، به‌جای اقدام در این زمینه، ابراز تأسف کرد.

در نشست امروز هیئت دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در گزارشی با توجه به حد نصاب تاریخی دولت مردمی در تجارت حمل و نقل کالا، گفت‌: بر اساس آمارها، رقم تجارت حمل و نقل کالای همسایگان از خاک ایران در ۱۱ ماه گذشته به ۱۶ میلیون تُن رسیده که نسبت به سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافته و از زمان ثبت تاریخ و آمار تجارت در کشور، هیچ‌گاه خاک ایران به میزان امسال، معبر تجارت همسایگان نبوده است.

احسان خاندوزی تصریح کرد: این در حالی است که با بهره‌برداری از راه‌گذرهای در دست ساخت، از جمله راه‌گذر شمال ـ جنوب، ظرفیت قابل توجه دیگری به زیرساخت‌های حمل و نقل کالا در کشور، اضافه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست از پرتاب دوازدهمین ماهواره در دولت مردمی خبر داد و گفت‌: ماهواره سنجشی پارس ۱ که برای تصویربرداری و به‌طور کامل ایرانی با دقت ۱۵ متر است، فردا به فضا پرتاب خواهد شد.

عیسی زارع‌پور، همچنین اظهار داشت: دولت مردمی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پرتاب ماهواره‌ای دیگر در فروردین سال آینده، حد نصاب این کار را می‌شکند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در گزارشی از افزایش ۶۰ درصدی مجلات علمی نمایه شده بین‌المللی کشور در دولت مردمی خبر داد و گفت‌: تا قبل از آغاز به کار این دولت، مجلات قابل دسترسی آزاد ۵۳۰ مجله بوده که اکنون به ۸۶۴ مجله رسیده و رتبه جمهوری اسلامی ایران را به رده ششم جهان ارتقا داده و با این تعداد مجله دسترسی آزاد، رتبه زبان فارسی نیز در میان زبان‌های دنیا به رده نهم ارتقا یافته است.

محمدعلی زلفی‌گل تصریح کرد: همچنین، تعداد مجله‌های علمی نمایه شده بین‌المللی کشور تا قبل از دولت مردمی، ۱۰۱ مجله بوده که خوشبختانه در این دولت به ۱۶۱ مجله، افزایش یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با ارائه گزارشی از بازدید اخیر خود از دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن، گفت: با کارهای انجام شده در دولت مردمی تا قبل از بارش‌های امسال، همه تالاب‌های ۱۱ گانه اقماری دریاچه ارومیه از نظر تنوع زیستی و حیات وحش به وضع بسیار خوبی رسیدند.

علی سلاجقه اظهار داشت: در حال حاضر نیز با اهتمام وزارت نیرو در رعایت حق‌آبه‌ها و رهاسازی آب دو سد بوکان و شهید کاظمی، خوشبختانه حجم آب دریاچه ارومیه به یک و نیم میلیارد متر مکعب، افزایش یافته است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست، با توجه به کسب دو افتخار جهانی ورزشکاران کشور در هفته گذشته، گفت: در رشته ژیمناستیک، ورزشکار گلستانی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در تاریخ این ورزش در کشورمان، موفق به کسب مقام نایب قهرمانی در مسابقات جام جهانی آلمان شد.

کیومرث هاشمی تصریح کرد: همچنین، ملی‌پوشان فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران با وجود شایستگی حضور در دیدار نهایی، مقام سوم جام جهانی این رشته را در کشور امارات، به‌ دست آوردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها