از ابتدای سال جاری تاکنون؛

صادرات ۲۰ هزار تُن ماهی منجمد به کشورهای سریلانکا، هنگ کنگ و حوزه خلیج فارس



رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: یکهزار و ۲ تُن ماهی خشک، ۶۰۵ تُن ماهی غیر خوراکی، ۲۰ هزار تُن ماهی منجمد و ۴۳ تُن میگوی منجمد از ابتدای سال جاری تاکنون پس از اخذ مجوزهای بهداشتی لازم و تحت نظارت این اداره به مقصد کشورهای سریلانکا، هنگ کنگ و حوزه خلیج فارس صادر شده است.

    

به گزارش صبح ساحل، محمد صدیق ارم روز شنبه گقت: در مدت یادشده در حوزه قرنطینه و امنیت زیستی ۱۱ هزار و ۶۲۸ تُن محموله خارج از استان هرمزگان با سه هزار و ۹۵ مجوز قرنطینه ای و ۱۶۵ هزار و ۵۴۶ تُن محموله داخل استان با یکهزار و ۶۲۰ فقره مجوز قرنطینه ای وارد شهرستان قشم شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین داخلی کشور و از آنجایی که دامپزشکی وظیفه نظارت بر امور تمامی فرآورده های خام دامی را برعهده دارد، این محموله ها از سوی کارکنان این اداره در بخش دولتی و مسوولین فنی بهداشتی در بخش خصوصی مورد بازدید قرار گرفتند و اجازه تخلیه و مصرف آنها برای مقصدهای بعدی انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: همچنین همه اقدامات بهداشتی در خصوص محموله‌های صادراتی از این شهرستان مرزی به خارج از کشور طبق دستورالعمل‌های بهداشتی - قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها