دلار به نرخ ۶۰ هزار تومان رسید/ سکه تمام وارد کانال ۳۵ میلیون تومان شد



طلا و دلار پابه‌پای هم روند افزایشی قیمت را طی روز‌های گذشته داشته به‌طوری‌که هم اکنون در بازار آزاد هر دلار آمریکا با نرخ ۶۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار کشوری با نرخ ۳ میلیون و ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود.
       
  
به گزارش صبح ساحل، طلا و دلار پا به پای هم روند افزایشی قیمت را طی روز‌های گذشته داشته به‌طوری‌که هم اکنون در بازار آزاد هر دلار آمریکا با نرخ ۶۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار کشوری با نرخ ۳ میلیون و ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

تا به این لحظه سکه طرح جدید بازار آزاد کشور به نرخ ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه ربع ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان دادوستد می‌شود.

        

قیمت طلای جهانی در بالاترین سطح ماه گذشته ایستاد

هر اونس طلا پس از رسیدن به ۲۰۵۰ دلار و ۵۹ سنت در روز پنجشنبه در ۲۰۴۳ دلار و ۴۸ سنت در هر اونس ثابت بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۵۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

داده‌ها نشان داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ژانویه ۰.۳ درصد افزایش یافت. در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه، تورم ۲.۴ درصد افزایش یافت که کمترین میزان در سه سال اخیر است. 

  

کاهش حباب سکه با عرضه در مرکز مبادله

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اشاره به این موضوع که با عرضه سکه در مرکز مبادله ایران قیمت و حباب سکه کاهشی می‌شود، تاکید کرد: عرضه در این مرکز به شرط اینکه تداوم داشته باشد می‌تواند به کاهش قیمت سکه کمک شایانی کند.

سام‌زاده گفت: سکه تمام طرح جدید از نظر ارزش طلا حدود ۲۸ میلیون تومان است؛ ولی هم اکنون در بازار حدود ۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، بنابراین دارای حباب است، اما با افزایش عرضه سکه از طریق مرکز مبادله ایران حباب سکه کاهشی می‌شود.
بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار امروز ۴۲هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار نیز به ۳۹هزار و ۸۶۴ تومان اعلام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها