رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان  بیان داشت؛

الزام بازنگری در الگوی کشت و تولید محصولات کشاورزی



اولین همایش بین‌المللی نباتات گرمسیری و خرما به همت اتاق بازرگانی هرمزگان درحال برگزاری است.این همایش کارخود را از 14 اسفندماه به مدت دو روز آغاز کرد. 

     

    

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان در این همایش با بیان اینکه هرمزگان با دارا بودن بیش از 160 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و تولید سالانه حدود 3 میلیون تن  محصولات مختلف کشاورزی نقش مهمی در تامین نیاز کشور و تولیدات صادرات محور دارد گفت: مهم تر اینکه تنوع محصولات بخصوص انواع منحصر به فرد گرمسیری وخرما به عنوای یک محصول کلیدی در صنایع تبدیلی وامنیت غذایی می تواند نقش مهمی در افزایش درآمد باغداران وپایداری اقتصاد کشاورزی در منطقه داشته باشد. وی با توجه به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و مشکلات عرضه و تقاضا در بازار محصولات کشاورزی موضوع بازنگری در الگوی کشت و تولید محصولات کشاورزی را الزامی دانست و ادامه داد: در صورتیکه به این موضوع مهم پرداخته نشود موجب آسیب های جدی به اقتصاد کشاورزی در کشور خواهد شد. وی یادآور شد: طراحی نقشه راه و توجه به قابلیت ها و ظرفیت های منطقه ای و اقلیمی می تواند افقی روشن تر را در دور نمای بخش کشاورزی پدیدار نماید.رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان در خصوص نخستین همایش نباتات گرمسیری و خرما گفتکه طراحی وهماهنگی آن طی یکسال گذشته انجام شده است.صفا افزود: با مشارکت عوامل اجرایی پژوهشی ، تجاری و محققین و متخصصین داخل و خارج از کشور ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات ویافته‌های علمی و فناوری‌های نوین کشاورزی جهت اجرای سیاست‌های راهبردی و نیز  شبکه سازی بین حلقه های زنجیره تولید نسبت به معرفی پتانسیل ها و قابلیت های مهم در این زمینه اقدام شایسته ای صورت پذیرفت . وی ادامه داد: سعی شده است ضمن شناسایی و اولویت بندی مشکلات با کمک افراد موثر ملی و منطقه‌ای راهکار اجرایی معرفی و پیگیری شود.

   

 

گفتنی است: اولین همایش بین المللی نباتات گرمسیری و خرما استان هرمزگان در شش بخش تخصصی خرما، فناوری‌های نوین ،تولید و توسعه نباتات گرمسیری ،آفات و بیماری‌ها، سرمایه‌گذاری و هواشناسی و تغییرات اقلیمی است. در این سمینار بازرگانان، پژوهشگران، دانش‌بنیان‌ها، میهمانان ملی و بین‌المللی و فعالان بخش کشاورزی حضور دارند

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها