فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال ترکیه با مک‌دونالد به دلیل حمایت از اسرائیل



فدراسیون فوتبال ترکیه قرارداد اسپانسرینگ با شرکت مشهور زنجیره‌ای مک‌دونالد آمریکا را فسخ کرد.

  

به گزارش صبح ساحل و به نقل از تسنیم، فروشگاه زنجیره‌ای فست فود مک‌دونالد به دلیل کمپین‌های فعال در ترکیه علیه این برند به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل در نوار غزه، قرارداد حمایت مالی با فدراسیون فوتبال ترکیه را فسخ کرده است.

  

با اعلام روزنامه ینی آکیت ترکیه؛ بر اساس قراردادی که سال گذشته میان فدراسیون فوتبال ترکیه و مک دونالد امضا شد، اسپانسرینگ این شرکت از تیم‌های ملی مردان و زنان تا سال 2026 تمدید شده بود.

  

گویا مک‌دونالد ترکیه نیز نامه‌ای از فدراسیون برای قطع همکاری دریافت کرده است. در نتیجه هر دو طرف با آرامش تصمیم به فسخ قرارداد اسپانسرینگ گرفتند.گفته می‌شود که ارزش سالانه اسپانسرینگ فسخ شده با مک‌دونالد بیش از 20 میلیون لیر ترکیه (631 هزار دلار آمریکا) است. حمایت مک دونالد از اسرائیل در جریان حمله به نوار غزه سر و صدای زیادی به پا کرد. پس از پوشش رسانه‌ای این حمایت، اعتراضات علیه مک دونالد در ترکیه در دستور کار قرار گرفت.

  

بر اساس این گزارش؛ اعتراضات علیه شعبه‌های مک دونالد و استارباکس با آغاز عملیات نظامی در غزه در ترکیه آغاز شد اما تاکنون منجر به بسته شدن هیچ شعبه‌ای نشده است. در این میان فعالان حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در استارباکس تظاهرات کردند و تمام صندلی‌های ایوان‌ها را به مدت نیم ساعت به اشغال خود درآوردند؛ در ماه اکتبر شیشه‌های یک شعبه مک‌دونالد در نزدیکی کنسولگری اسرائیل در استانبول شکسته شد. در پیاده‌روهای منتهی به این شعبه پلاکاردهایی نصب شدند که خواستار تحریم این شرکت زنجیره‌ای بودند.

همزمان مک دونالد ترکیه پیشتر با انتشار بیانیه‌ای ارتباط خود با رستوران‌های زنجیره‌ای اسرائیلی را تکذیب کرده و به ارسال کمک‌های بشردوستانه به ارزش یک میلیون دلار برای ساکنان غزه اشاره کرده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها