افزایش قربانیان گرسنگی در غزه به ۲۰ نفر



سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد با درگذشت یک نوجوان و یک فرد مسن بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی، شمار قربانیان قحطی در نوار غزه به ۲۰ تن افزایش یافت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، «اشرف القدره» در این باره گفت: یک نوجوان ۱۵ ساله بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی در مجتمع بیمارستانی «شفا» درگذشت.

القدره همچنین اعلام کرد: یک مرد ۷۰ ساله نیز بر اثر گرسنگی و سوء تغذیه در بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه جان خود را از دست داد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد: شمار قربانیان بر اثر گرسنگی در نوار غزه به ۲۰ شهید افزایش یافته است.

القدره خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده، فقط متعلق به قربانیانی است که در بیمارستان ها جانشان را از دست داده اند. با این وجود بر معتقدیم که ده ها تن دیگر در سکوت بر اثر گرسنگی جانشان را از دست می دهند، بدون اینکه به بیمارستان ها انتقال داده شوند.

 

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها