حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به بندر الحدیده در غرب یمن



هواپیماهای آمریکا و انگلیس عصر امروز پنجشنبه، بندر الحدیده در غرب یمن را دو بار بمباران کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس، فرودگاه الحدیده و همچنین منطقه الجبانه در غرب شهر الحدیده را بمباران کرد.

چهارشنبه شب نیز، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی طی دو حمله فرودگاه بین‌المللی الحدیده واقع در غرب یمن را هدف حمله قرار دادند.

این حملات پس از آن صورت می گیرد که در حمله روز چهارشنبه نیروهای یمنی به یک کشتی باری آمریکایی، سه تن از خدمه آن کشته و دست کم چهار نفر دیگر زخمی شدند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (‌سنتکام) در بیانیه‌ای به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن دست کم چهار نفر در حمله موشکی به کشتی ترو کانفیدنس اذعان کرد.

سنتکام در این بیانیه اعلام کرد که خسارت شدیدی به این کشتی وارد شده است.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کردند که دو ملوان آمریکایی در حمله یمنی‌ها به کشتی باری کشته شده‌اند.

این مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که از کشتی ترو کانفیدنس دود بلند می‌شود و یک قایق نجات در آب نزدیک کشتی دیده شده است.

 

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها