اهم رویدادهای آموزش‎وپرورش هرمزگان در هفته‌ای که گذشت؛

ارسال ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی به ۲۳ منطقه آموزشی هرمزگان



مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: افزون بر ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش در ۲۳ منطقه استان در راستای افزایش کیفیت و توسعه عدالت آموزشی ارسال شد.
این نخستین مرحله توزیع تجهیزات بین هنرستان‌های هرمزگان در سال‌جاری بوده که از محل اعتبارات ملی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است. این تجهیزات بیشتر شامل کامپیوتر، چرخ خیاطی، تابلو برق صنعتی، موتور خودرو، ملزومات کارگاه مکانیک، میز نقشه کشی، صندلی کارگاهی و دیگر ملزومات هنرستانی بود.
«محمد قویدل» با اشاره به اینکه تجهیزات ارسالی جدای از هنرستان‌های جوار صنایع بوده، اظهار کرد: تجهیزات ارسال شده بیشتر برای استفاده رشته‌های جدید آموزشی از جمله مکانیک، خیاطی و گرافیک بوده که بیشتر برای هنرستان‌های کم‌برخوردار و دولتی و براساس نیاز مناطق آموزشی و جمعیت دانش آموزشی توزیع شده است.
  

افتتاحیه سومین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران در میناب 

مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب با حضور «محمود غیبی»، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان؛ «احمد حامدی»، مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب؛ داوران و مسوولین در فرهنگسرای میناب برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب  گفت: سال گذشته تنها ۶۰۰۰ اثر به جشنواره تئاتر درسی ارسال شد اما امسال ۱۳ هزار و ۸۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و این رشد نشان از علاقه‌مندی دانش‌آموزان و معلمان به هنر و اجرای نمایش است.
وی بر لزوم نقش‌سپاری به دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: با نقش سپردن به دانش آموزان یادگیری برای آنان تسهیل می‌شود و تئاتر درسی با نقش سپاری به دانش آموزان یادگیری را با لذت و شادی همراه خواهد کرد و‌ تئاتر درسی تمامی ساحت‌های سند تحول بنیادین در مدارس را متجلی کرده است. گفتنی است عماد نظری زاده، تسنیم زارعی و نازنین زهرا احمدی داوران دانش‌آموز و حمیدرضا کاظمی پور، حجت الله ناظری، مجتبی سلیمی، مسعود بذرکار و جعفر قاسمی داوران بزرگسال این جشنواره هستند.
  

 آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۰ اسفند در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  با اشاره به آغاز رزرو اینترنتی اسکان نوروزی فرهنگیان در استان هرمزگان از ۲۰ اسفند گفت: پذیرش حضوری در مراکز اسکان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
 محمد قویدل ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان می‌توانند از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام کنند.۳۴۵ مدرسه در استان در قالب ۲ هزار و ۷۴۴ کلاس برای خدمات‌دهی به فرهنگیان و مسافران نوروزی تعیین شده است.
  

 برگزاری شور عاطفه‌ها در  ۳۵۰۰ واحد آموزشی هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری جشن عاطفه‌ها در تمامی مدارس هرمزگان با مشارکت سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.
قویدل گفت: در این مراسم ۴۰۰ هزار دانش‌آموز مشارکت داشتند که کمک‌های نقدی و غیرنقدی این مراسم جمع آوری وبه دانش‌آموزان نیازمند اهدا می‌شود.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها