امدادرسانی در ۷۵۹ روستای آبگرفته در سیستان و بلوچستان



جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات امدادی در ۷۵۹ روستای سیستان و بلوچستان و اسکان اضطراری ۵ هزار سیل‌زده خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین جزئیات و آمار خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح و از امدادرسانی در ۷۵۹ روستای آبگرفته از روز هفتم اسفند تا امروز خبر داد.

  

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ از روز هفتم اسفند باران در جنوب سیستان و بلوچستان منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق شدکه تاکنون ۴۶ هزار و ٧۵٨ حادثه‌دیده شناسایی شده‌ است.

  

در این اطلاعیه آمده است: با تلاش امدادگران در کمک‌رسانی به افراد حادثه‌دیده در سیلاب، ۴٩٨۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ١٠٢ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده اند.

  

تاکنون ۵٩ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر در مناطق محاصره در سیل انجام و ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم اقلام و بسته‌های غذایی و آب در مناطق محاصره شده در سیلاب توزیع شده است و تا امروز ١٧ هزار و ٢١۶ بطری آب معدنی و بیش از ١١ هزار بسته غذایی و همچنین بسته‌های بهداشتی و اقلام زیستی بین متاثرین از سیلاب توزیع شده و با کمک هلال‌احمر استان‌های معین، محموله‌های اقلام زیستی، امدادی و غذایی تاکنون به استان ارسال شده است.

   

در ادامه گفته شده است: علاوه بر نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیرو‌های هلال‌احمر پنج استان خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه‌دیدگان به منطقه اعزام شده اندو دوفروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در حال کمک‌رسانی و توزیع اقلام غذایی و امدادی در مناطقی هستند که بر اثر سیل، دسترسی به آنها ممکن نیست.

  

در حال حاضر سه هزار و ٧۴۵ نیروی عملیاتی در قالب ۶٩٣ تیم روز و با استفاده از ۵٧٨ دستگاه خودرو امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان هستند و موفق شده‌اند تا امروز در مجموع به ٧۵٩ روستا خدمات‌رسانی کنند، همچنین با تلاش این امدادگران، هزار و ۲۳۸ خانوار شامل چهار هزار و ۹۸۵ آسیب‌دیده از سیل، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها