پیش بینی ناپایداری جوی و دریایی از بعد از ظهر امروز در هرمزگان



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دوشنبه بیست و یکم اسفندماه ، در ساعات صبح جوی آرام حاکم است و در ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

    

به گزارش صبح ساحل و به نقل از صدا و سیما، امروز افزایش و گذر ابر در آسمان پیش بینی می‌شود و با گذر موجی بارشی از کشور، در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان (بیشتر مناطق غربی استان و ارتفاعات)، رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای محتمل است و این سامانه بارشی بعدازظهر سه شنبه از استان خارج می‌شود.

      

  
مرضیه سی سی پور افزود: دریا نیز در ساعات صبح تا ظهر امروز در محدوده استان شرایط مساعدی برای رفت و آمد‌های دریایی دارد، اما در ساعات بعدازظهر و شب با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی، آب‌های خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و جزایر غربی استان (کیش و لاوان) مواج است.

   

وی گفت: توصیه می‌شود تمهیدات لازم بویژه در بنادرغربی استان صورت پذیرد و شناور‌های سبک و صیادی از تردد در خلیج فارس خودداری کنند.
سی سی پور افزود: روز سه شنبه ۲۲ اسفند، با تغییر سمت باد، وزش باد‌های شدید شمال غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی جنوب کشور می‌شود و صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند در دریای عمان و شرق تنگه هرمز افزایش باد‌های شمال شرقی تا شرقی پیش بینی می‌شود.

   

کارشناس هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه تا اوایل هفته آینده، حاکمیت جوی پایدار در استان و دریایی آرام در جنوب کشور پیش بینی می‌شود.
وی افزود: به لحاظ دمایی در این مدت روند افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها