ماموریت «کرو-۷» در حال بازگشت به زمین است



کپسول فضایی «دراگون» از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» جدا شد و خدمه ماموریت «کرو-۷» اکنون در آستانه رسیدن به زمین هستند.

به گزارش صبح ساحل، فضانوردان ماموریت «کرو-۷»(Crew-7) از «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) جدا شدند.

به نقل از ناسا، کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) به همراه «یاسمین مقبلی»(Jasmin Moghbeli) فضانورد ناسا، «آندریاس موگنسن»(Andreas Mogensen) فضانورد «آژانس فضایی اروپا»(ESA)، «ساتوشی فوروکاوا»(Satoshi Furukawa) فضانورد «سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن»(JAXA) و «کنستانتین بوریسوف»(Konstantin Borisov) فضانورد «آژانس فضایی روسیه»(Roscosmos)، روز دوشنبه ۱۱ مارس در ساعت ۱۱:۲۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از ماژول «هارمونی»(Harmony) ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به یک ماموریت علمی تقریبا شش‌ماهه پایان داد.

ناسا اعلام کرد که پوشش فرآیند بازگشت کرو-۷ فقط با صدا ادامه خواهد داشت و سپس، پوشش کامل فرود ماموریت از سر گرفته خواهد شد. صدای مکالمات بین خدمه کرو-۷ و کنترل‌کننده‌های پرواز همچنان در دسترس خواهد بود و مکالمه با فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی و یک ویدیوی زنده از آزمایشگاه مداری را شامل خواهد شد.

ناسا پس از فرآیند جدایی کپسول دراگون اعلام کرد که پوشش تلویزیونی ناسا روز ۱۲ مارس در ساعت ۴:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از سر گرفته خواهد شد تا زمانی که دراگون در ساعت ۵:۵۰ صبح روز در سواحل فلوریدا فرود بیاید و اعضای کرو-۷ از آب بیرون کشیده شوند.

ماموریت کرو-۷ در روز ۲۶ اوت ۲۰۲۳ با موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا پرتاب شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها