مدیر سیا:

احتمال آتش‌بس در غزه وجود دارد



مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) با بیان اینکه همچنان امکان برقراری آتش‌بس در نوار غزه وجود دارد، در ژستی بشردوستانه از رژیم صهیونیستی خواست اقدامات بیشتری برای تضمین انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه انجام دهد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، «ویلیام برنر» مدیر سازمان سیا امروز سه شنبه گفت رژیم صهیونیستی قادر است و باید اقدامات بیشتری برای تضمین انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه انجام دهد. کمک‌ها به اندازه کافی به غزه نمی‌رسد و از سوی دیگر جنگ هم ادامه دارد.

وی افزود کودکان غزه به ویژه در شمال با شرایط بسیار سختی روبرو هستند.

این اظهارات درحالی است که آمریکا متهم اول در حمایت و مشارکت در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است.

برنز درباره امکان برقراری آتش بس در نوار غزه تصریح کرد همچنان این امکان وجود دارد و مهم این است که تلاش‌ها برای انجام این کار ادامه یابد. پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس مشهود است اما پاره ای مسائل پیچیده وجود دارد که باید حل شود و این غیرممکن نیست.

حماس پیشتر اعلام کرده بود با حسن‌نیت در مذاکرات آتش‌بس شرکت کرده اما رژیم صهیونیستی به‌دنبال توافق نیست و بر کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۱ هزار نفر به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها زنان و کودکان هستند. 

برنز به وضعیت کرانه باختری و یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم این منطقه پرداخت و تاکید کرد: کرانه باختری به دلایلی در حال حاضر مکانی قابل اشتعال است. دستیابی به توافق آتش بس برای آرام کردن اوضاع کرانه باختری و منطقه به نفع همه است.

مدیر سازمان سیا درباره دخالت چین در انتخابات آمریکا هم گفت بعید نیست که چین از برنامه «تیک تاک» برای دخالت در انتخابات استفاده کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها