آغاز جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در قشم



 رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم از طنین انداز شدن نوای روحبخش کلام وحی و استقبال مردم مومن و روزه دار بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از برنامه جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

    

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام روح الله صفری روز چهارشنبه افزود: جزء خوانی قرآن کریم هر ساله در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، انس و توجه ساحل نشینان به آیات روح بخش قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی بین کودکان و نونهالان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این آیین از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان همه روزه راس ساعت ۱۶:۴۵ با حضور قاریان مطرح و برجسته قشمی به همت اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: پس از قرائت روزانه یک جز از قرآن کریم، روحانیون حاضر تفسیر کوتاهی از قرآن و نهج البلاغه ارایه می دهد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت، سفره افطار برای روزه داران گسترده می شود.

صفری اضافه کرد: این محفل زمینه ای برای تدبر در قرآن کریم است زیرا مفاهیم و کلام تا در ذهن آدمی متبلور نشود در اعمال ما بروز و ظهور نمی یابد.

سنت حسنه جزء خوانی قرآن کریم از ۶ سال پیش در ماه مبارک رمضان در شهرستان مرزی قشم آغاز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها