خبرنگاران صبح ساحل در جشنواره «گمبرون شهر» درخشیدند


نویسنده: صبح ساحل

آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر در بندرعباس برگزار شد. در این رویداد 3 اثر از روزنامه صبح ساحل در بخش‌های گزارش تحلیلی و شهر دوستدار کودک مقام‌های اول تا سوم را کسب کرد.آنا رام مقام اول و محمود رئیسی مقام دوم گزارش تحلیلی و عبدالسلام جمالی مقام سوم بخش ویژه "شهر دوستدار کودک" این جشنواره را به دست آوردند.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های اصحاب رسانه گفت: نقش و تأثیر رسانه و فضاهای مجازی بر افکار عمومی جامعه بر کسی پوشیده نیست چراکه اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی و آگاه‌سازی مردم در خصوص رویدادهای مهم بسیار حائز اهمیت است. وی از اصحاب رسانه خواست تا با تولید محتوا، حس مطالبه گری را در بین مردم تقویت کنند همچنین دستگاه‌های مختلف را پای‌کار بیاورند تا مشکلات و معضلات استان رفع شود. وی خبرنگاران را بازوی توانای مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: که می‌توانند راهنمای مسئولین بوده و به‌عنوان اتاق فکر مسئولین عمل کنند و ایده‌ها را انتقال داده و در راستای توسعه و عمران و آبادانی شهر به مجموعه مدیریت شهری کمک شایانی نمایند.نوبانی اظهار داشت :شهر پویا و خلاق به دست خبرنگاران ساخته می‌شود زیرا تحلیل‌های سازنده و رساندن اخبار به گوش مسئولین و برجسته کردن اخبار توسط خبرنگاران صورت می‌گیرد که لازمه آن همدلی و هم‌زبانی مدیریت شهری و شهروندان و اصحاب رسانه است. وی تولید محتوا را مهم‌ترین بخش رسانه‌ها ذکر کرد.

 

رسانه باید مطالبه گر باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم با تأکید بر اینکه رسانه باید مطالبه گر باشد زیرا روحیه مطالبه گری موجب پیشرفت کشور می‌شود گفت: رسانه همیشه نقش مهم و محوری را داشته است، امروز به‌واسطه گستردگی فضای رسانه‌ای و بهره‌مندی انسان‌ها و جوامع از این فرصت‌ها، تولیدات رسانه‌ای نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارد. اسماعیل جهانگیری رسانه را سلاح و ابزاری در پیشرفت استان دانست گفت: اگر در تقویت فرصت‌های رسانه‌ای کوشا باشیم ،بی‌تردید مردم جامعه می‌توانند درک بیشتری نسبت به اتفاقات، اهداف و سیاست‌های ترسیم‌شده جامعه داشته باشند و با آشنایی با حق‌وحقوق خود مطالبه گری کنند.

 

تأکید بر اطلاع‌رسانی به‌موقع

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم با سخنانی پرنقش پررنگ رسانه‌ها و همچنین اطلاع‌رسانی به‌موقع تأکید داشت و گفت: گستردگی و نفوذ روزافزون رسانه‌ها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، امروزه رسانه‌ها حاکم و تعیین‌کننده‌های مسیر و گام‌های جامعه هستند.وی ادامه داد: در عصر دیجیتال و پسا اینترنت اگر در اطلاع‌رسانی وقایع مختلف ازجمله خدمات به شهروندان کوتاهی کنیم ضربه سختی خواهیم خورد و تلاش هاو واقعیت‌ها نادیده گرفته می‌شود.نظری افزود: نقدهای رسانه‌ای می‌تواند در تصمیمات امور شهر تأثیرگذار باشد که من مسئول بتوانم چالش‌ها و ضعف‌ها را پی گیری کنم. وی یادآور شد: باید به رسانه‌ها و تولیدات سلیقه های افراد جامعه احترام گذاشت و در پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد.

 

ارتقای استانداردهای رسانه گری

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر در بندرعباس بابیان اینکه این جشنواره در راستای مشارکت اصحاب رسانه و خبر در تولید محتوا و کمک به اطلاع‌رسانی فنی و استفاده از ظرفیت‌های نو و تازه ارتباطی در فرایند ارتباطات مؤثر با مخاطبان و جامعه هدف برگزار شد افزود: ارتباطات فراگیر و برجسته‌سازی فرایند مؤثر و استفاده از دیدگاهی شهروندان و اصحاب رسانه یک هدف والا و کاربردی در این جشنواره برای استفاده از نقد مؤثر پیشنهادات تازه و نو و ایده پردازی‌های جدید برای رشد و توسعه پایدار شهر است. مریم پاسلار ایجاد رقابت سالم و به‌منظور ارتقای استانداردهای رسانه گری و ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه در حوزه شهری و آشنایی با ظرفیت‌ها و استعدادها در رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در توسعه شهر را از اهداف این جشنواره خواند. وی تصریح کرد: جشنواره گمبرون شهر در 4 بخش مصاحبه، گزارش‌های خبری تحلیلی ، یادداشت و گزارش‌های تصویری و 2 بخش ویژه شهر دوستدار کودک و شهر خلاق و با موضوعات محیط‌زیست شهری، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهر، ترافیک و حمل‌ونقل شهر و فرهنگ شهروندی برگزار شد.

 

رونمایی از 4کتاب

گفتنی است در حاشیه این مراسم با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهرداری بندرعباس 4کتاب (آموزش خلاقیت طراحی نوردر معماری) به نوسیندگی حدیث انصاری و منصوره کمالی خورگو،(باغ‌های طراحی‌شده) به مولفی مصطفی خادم و ( منسوخ )و(جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم)به نویسندگی کوروش سلمانی دهبارز رونمایی شد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها