اهم رویدادهای آموزش ‎و پرورش هرمزگان در هفته‌ای که گذشت؛

راهیابی ۷۸ نفر از دانش‌آموزان هرمزگانی به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور



مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از راهیابی ۷۸ دانش آموز هرمزگانی به مرحله دوم المپیادهای کشوری خبر داد.
   
قویدل گفت: آزمون مرحله اول المپیادهای علمی به صورت هماهنگ کشوری در بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد و ۸۶۰ نفر دانش آموز پسر و دختر پایه‌های دهم و یازدهم  در ۱۴ رشته علمی به رقابت پرداختند. وی خاطرنشان کرد: ۲۶ نفر از پذیرفته شدگان از ناحیه یک بندرعباس، ۱۳ نفر از ناحیه ۲ بندرعباس، ۲۰ نفر از کیش، ۵ نفر از بندرلنگه، ۴ نفر از رودان، ۲ نفر از بشاگرد، ۲ نفر از حاجی آباد، ۲ نفر از رودخانه، ۲ نفر از میناب، ۱ نفر از پارسیان و ۱ نفر از قشم هستند. قویدل اضافه کرد: ۱۰ نفر در رشته ریاضی، ۸ نفر المپیاد ادبی، ۳ نفر اقتصاد و مدیریت، ۶ نفر زیست شناسی، ۳ نفر تفکر و کارآفرینی، ۲۱ نفر المپیاد نانو، ۱ نفر علوم زمین، ۶ نفر شیمی، ۴نفر فیزیک، ۳ نفر کامپیوتر، ۳ نفر جغرافیا، ۴ نفر سواد رسانه‌ای و ۶ نفر نیز در رشته نجوم هستند.
  
 
برگزاری یادواره ۳۸ شهید فرهنگی هرمزگان در کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس
ادواره ۳۸ شهید فرهنگی استان با حضور محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان؛ سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه؛ سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و مسئولین استانی در کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن تأکید بر اهمیت مقام شهدا گفت:«کسانی که دنبال احیای نام شهدا هستند و قدمی برای زنده ماندن یاد شهدا برمی‌دارند قطعاً مورد توجه خاص خدا قرار دارند لذا از این جهت به شما و همه آن‌هایی که دست اندرکار برگزاری این یادواره هستند تبریک می‌گویم.» وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای شهدا در درک امور دنیوی گفت: «آمادگی برای شهادت بزرگترین پیام شهدا به ماست که بسیاری از شهیدان قبل از شهادت از شهید شدن خود آگاه هستند».
  
  برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی» هماهنگ در هفته پایانی فروردین ماه
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در هفتمین جلسه کیفیت بخشی با بیان اینکه کیفیت بخشی در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است عنوان کرد: رسالت مهم آموزش و پرورش  به عنوان نظام تعلیم و تربیت کشور، ارتقای کیفیت آموزشی  با استفاده از روش‌های مناسب و شایسته است. وی افزود: در دهه آخر فروردین ماه آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ و همزمان در سراسر استان با محوریت دبیرخانه‌های راهبردی کشوری با ۴ عنوان درسی ؛ ۲درس تخصصی و ۲ درس عمومی در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه آزمون برگزار می شود. 
   
 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان؛
هشتمین جلسه شوراي قرآن، عترت و نماز استان برگزار شد
   
جلسه شوراي قرآن، عترت و نماز  با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت ایجاد انس و علاقه به قرآن در دانش آموزان گفت: محفل انس با قرآن در مدارس استان تشکیل شود تا دانش‌آموزان با الگو قرار دادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار گیرند و به اهداف قرآنی دست یابند. گفتنی است، در این جلسه حاضرین ضمن ارائه گزارش عملکرد بهمن و اسفند ماه، به بررسی اهم برنامه‌های اداره قرآن عترت و نماز از جمله اجرای طرح ملی مسطورا در مدارس استان و برنامه‌های شاخص ماه مبارک رمضان پرداختند.
  
 فضاهای مازاد مدارس دولتی به کودکستان‌ها واگذار می شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان از تعیین تکلیف فضاهای دولتی و واگذاری آنها به کودکستان‌ها خبر داد .
 محمد قویدل در جلسه شورای برنامه ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودک که با حضور اعضای شورا در سالن کنفرانس اداره کل تشکیل گردید با اشاره به توسعه کمی کودکستان‌ها اظهار کرد : به منظور ساماندهی و توسعه کمی کودکستانها از ظرفیت فضاهای مازاد مدارس بدین منظور استفاده می گردد.
    
 عملیات احداث هنرستان ۹ کلاسه  در بندرخمیر کلید خورد
عملیات احداث هنرستان فاطمه زهرا (س )  با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، فرماندار، امام جمعه و مسئولین شهرستان بندرخمیر آغاز شد. این آموزشگاه با زیربنایی بالغ بر ۲۵۰۰ مترمربع در شهرستان بندرخمیر احداث می شود که فاز نخست شامل ۱۵۰۰ مترمربع با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان  ساخته خواهد شد. 
  
 دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با خانواده پاسدار شهید غلامحسین پرخیده و پاسدار شهید محمد دهقانی
محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان همزمان با روز بزرگداشت شهدا با خانواده پاسدار شهید غلامحسین پرخیده و پاسدار شهید محمد دهقانی دیدار کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان دیدار با خانواده شهدا را موجب افتخار و توفیق بزرگ قلمداد کرد که نصیب خدمتگزاران نظام شده است. 
   
 بهره‌برداری از مدرسه مزین به نام ریاضیدان برجسته ایرانی در بندر خمیر
دبستان دکتر مریم میرزاخانی در شهرستان بندرخمیر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به بهره برداری رسید. شایان ذکر است این مدرسه با زیربنایی بالغ بر ۵۵۴ مترمربع  با مشارکت خیر نیک اندیش با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است. این مدرسه در قالب ۶ کلاس درس بوده که با بهره برداری از این مدرسه ۱۵۰ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد در شهرستان بندرخمیر برخوردار شدند.
  
 اختصاص اعتبار جهت تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن اردوگاه دانش آموزی میناب
طی بازدید حجت الاسلام والمسلمین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اردوگاه دانش آموزی میناب ، اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره برداری پروژه نیمه تمام اردوگاه دانش آموزی میناب اختصاص یافت و این اردوگاه بعد از ۳۰ سال وقفه به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
  
 افتتاح خوابگاه دانش آموزی سرخون بندرعباس در آینده‌ای نزدیک
طی بازدید حجت الاسلام والمسلمین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از پروژه نیمه تمام خوابگاه اردوگاه دانش‌آموزی سرخون بندرعباس اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه تخصیص یافت و این پروژه بعد از ۱۵ سال وقفه به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
   
 کسب مدال طلای فیستوال بین‌المللی ترکیه در رشته‌ی ووشو توسط دانش‌آموز بندرعباسی
دانش آموزبندرعباسی این ناحیه ،عضو تیم ملی ووشو جمهوری اسلامی ایران در فیستوال بین المللی قهرمان جهان شد.
امیرعلی فخاری دانش آموز پایه دهم ریاضی از دبیرستان ابن سینا آموزش و پرورش ناحیه یک در فیستوال جهانی ووشو که در کشور ترکیه برگزار شد موفق به کسب مدال طلای  جهانی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها