تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده‌های دامی در قشم



 رییس اداره دامپزشکی قشم گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در آستانه فرا رسیدن عید نوروز از امروز(شنبه) در این شهرستان آغاز شد.

   

به گزارش صبح ساحل، محمد صدیق ارم گفت: در این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد ۲ اکیپ شامل یک گروه ثابت و یک گروه سیار مسئولیت نظارت بر مراکز تولید، بسته بندی، توزیع (حمل و نقل) و عرضه فرآورده های خام دامی در سرتاسر این جزیره را برعهده دارند.

وی هدف از تشدید نظارت‌های بهداشتی در سرزمین آب و آفتاب را ارتقای سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی قشموندان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جزیره قشم در این فصل از سال میزبان تعداد زیادی از مسافران نوروزی است تمهیدات بهداشتی دامپزشکی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رییس اداره دامپزشکی قشم اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح همه مراکز تهیه، تولید، ذخیره و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی مرغ، گوشت و تخم‌مرغ، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز طبخ غذا شامل رستوران‌ها، کبابی‌ها، مراکز اقامتی و هتل‌ها به‌صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسان دامپزشکی قرار خواهد گرفت.

ارم از عموم قشموندان و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

وی توصیه کرد: قشموندان و گردشگران در خرید فرآورده های خام دامی به نظافت، نحوه چیدمان در یخچال ها، پرسنل و نیز وضعیت بهداشت مرکز عرضه توجه و از خریداری گوشت و مرغ بیرون از یخچال یا سردخانه خودداری کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها