مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

طرح فلورایدتراپی دو نوبت در سال در مدارس انجام خواهد شد



مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: یکی از اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرای طرح فلوراید تراپی دو نوبت در سال در مدارس و با اولویت مناطق محروم است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «زهرا سیدمعلمی»، مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید شاخص دندان‌های بدون پوسیدگی دانش آموزان زیر ۱۲ سال به میزان پنج درصد نسبت به وضع موجود بهبود پیدا کند. 

 
وی افزود: یکی از اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان اجرای طرح فلوراید تراپی دو نوبت در سال در مدارس و با اولویت مناطق محروم است.
 
مدیر کل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت بیان کرد: کارگاه های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و اولیای مدرسه در خصوص سلامت دهان و دندان و پیشگیری از بیماری های آن انجام می شود.
 
سیدمعلمی تاکید کرد: خدمات دندان پزشکی سطح یک به دانش آموزان در مراکز جامع خدمات سلامت بر اساس تعرفه های مصوب و بیمه های پایه ارائه می شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: تفاهم نامه مشترکی بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش امضا شده که بر اساس آن، آموزش بهداشت دندان و اصول خود مراقبتی توسط سفیران دانش آموزی و اولیای مدارس انجام می شود.

سید معلمی افزود: استفاده از وارنیش فلوراید تراپی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری خواهد کرد. دانش آموزان دارای دندان پوسیده به مراکز جامع سلامت ارجاع داده می شوند و هر مرکز جامع سلامت تعدادی از مدارس را تحت پوشش خود قرار داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها